SPICY VEGETARISK BØNNETACO – SUNT OG GODT PÅ 10 MINUTTER

Det er mandag og tid for en kjøttfri middag. Jeg jobber kveld i dag. Derfor ble det en kjøttfri lunsj istedet for middag. De dagene jeg jobber sent, liker jeg å lage en ekstra god lunsj som et ordentlig middagsmåltid. I dag ble det da spicy vegetarisk bønnetaco. Det er sunt og godt, og lages på bare 10 minutter.

I oppskriften har jeg brukt GoEco bønnemiks, denne. Du kan naturligvis velge å en annen type belgfrukt istedet, som for eksempel kikerter eller kidneybønner. I tillegg har jeg tilsatt edamame for god smak og for å få litt ekstra protein. Edamamebønner er nemlig en komplett proteinkilde som inneholder alle de essensielle aminosyrene.


Spicy vegetarisk bønnetaco

Til 2 personer

Bønnetaco
1/2 gul paprika
1/2 rød paprika
1/2 rødløk
1 boks bønner, jeg brukte bønnemiks
Ca 100 g edamame
1 pose tacokrydder
2 ss tomatpure
2 ss ketchup

Tilbehør
Grønnsaker, jeg har brukt ruccola og agurk
Revet ost
Lomper, tortillas eller pita brød
Del paprika og rødløk i skiver. Ha i en panne og stek omtrent 2 minutter på middels til høy varme, til løken er gyllen. Tilsett så resten av ingrediensenes. La koke i 2 -3 minutter.

Server. Jeg serverte bønnetacoen i lomper med grønnsaker og revet ost.

Spicy vegetarisk bønnetaco har masse smak og er i mine øyne en perfekt hverdagsmiddag ettersom den er så rask, sunn og god.
Nå skal jeg komme meg av gårde på jobb. Ha en herlig mandag.

 

Kristine ♥

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg