SPØRSMÅL OG SVAR

 Det dukker opp mange spørsmål her, på instagram, på Facebook og på mail. Det betyr utrolig mye for meg at noen tar seg tid til å legge igjen noen ord ♥ Jeg forsøker så godt jeg kan å svare alle på alle henvendelser, men noen ganger hoper det seg opp.

Ser du drikker Nocco, hvor mye energidrikk drikker du?
Som dere vet, elsker jeg Nocco. Jeg er så heldig at jeg er Nocco-ambassadør og har vært det i mange år, faktisk helt siden Nocco kom til Norge! Favorittene er Carriben, Sunny Soda, Pære og Fokus raspberry. Stort sett drikker jeg 3 -4 Nocco i uken, da i forbindelse med trening. Ettersom jeg ønsker den prestasjonsfremmende effekten som koffein har på trening, passer jeg også på å ha “hvite” perioder med jevne mellomrom. Det vil si at jeg omtrent hver andre måneden tar en uke helt uten koffein. Dette er fordi kroppen er veldig tilpasningsdyktig når det kommer til koffein og vi stadig trenger mer. Med en “hvit” periode, får jeg bedre effekt av koffein når jeg da begynner å drikke det igjen.

Coacher du bare jenter?
Nei, jeg coacher både menn og kvinner i alle aldre. Hovedandelen av de jeg coacher er riktignok jenter. 

Hva er dine favoritt intervaller?
Etter at jeg begynte på crossfit har jeg falt veldig for typiske crossfit- intervaller hvor jeg rullerer mellom forskjellige øvelser, men her tror jeg du kanskje mener klassiske kondisjonsintervaller? I så fall er jeg glad i 30 x 30 som jeg har skrevet om flere ganger, hvor du spurter i 30 sekunder og så hviler i 30 sekunder. 

Hvor ofte trener du mage?
Det er alt for sjeldent. Neida, eller joda. Tunge baseløft, som knebøy og markløft, trener mye core-muskulatur. Derfor har jeg alltid sett på magetrening som unødvendig. Jeg trener svært sjeldent egne mageøvelser. Kanskje en gang eller to i måneden, når jeg føler for det.  Jeg skal forsøke å bli bedre på magetrening. Core-muskuatur er viktig. Øvelser som planke, hallow hold og benhev er det jeg prioriterer mest.

Bruker du fortsatt løftesko?
Jeg bruker løftesko når jeg gjør tunge knebøy og frontbøy, ja. Løftesko hjelper spesielt ved at det gir bedre mobilitet i ankler, slik at du kommer dypere i bøy. Ettersom løftesko også er harde, vil du få et mer stabilt underlag.

Hvordan har du det?
Jo, jeg har det veldig bra for tiden. Takk som spør. Jeg føler at jeg har det veldig bra for tiden, til tross omstendighetene. Hver dag våkner jeg og er utrolig takknemlig for at jeg har en sosial jobb å gå til. Det tror jeg gjør at jeg ikke påvirkes like tungt av alle covid-restriksjonene. Det går mye i sykepleiejobb og coachingjobb om dagen, noe jeg trives med. 

Hva er ditt favoritt godis?
Altså, hvis du spør bestevennen min hva det beste jeg vet av godis er, vil han nok si lomper med blåmuggost eller brie og honning. Det elsker jeg virkelig og føles som godis. Jeg har faktisk mer lyst på det enn sjokolade om dagen. Hvis du mener godis som sjokkis eller smågodt må jeg si sjokoladefamilien, fudge firkanter og salte lakrishoder.

 

Kristine ♥

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg