STAKEINTERVALLER

Stakemaskinen er noe jeg har brukt veldig lite. Faktisk tror jeg at jeg kan telle antall ganger jeg har trent med stakemaskinen på en hånd. Her om dagen fikk jeg derimot gnisten over meg og bestemte meg for å prøve meg på en stakeøkt. Fy søren så slitsom denne maskinen er. Jeg hadde faktisk vondt i hele kroppen etterpå!

Når du bruker stakemaskinen, jobber du med kroppens store muskelgrupper, lår, rumpe, legger, rygg, skuldre og core muskulatur. Her får du opp pulsen raskt. Stakeintervaller kan gjøres på mange måter. Ettersom jeg ikke er spesielt kjent med stakemaskinen, valgte jeg korte arbeidsperioder. Men jeg skal love deg at jeg ble sliten likevel. Vil du ha en hard intervalløkt som får svetten til å renne, men som ikke er løping, anbefaler jeg deg å teste denne.

Stakeintervaller

⋄ 5 minutter oppvarming.
Start rolig og øk intensiteten gradvis.

⋄ Intervaller

30 sekunder hard arbeid + 20 sekunder pause x 5
Her jobber du med høy intensitet og høy fart på takene i 30 sekunder, før du tar helt pause i 20 sekunder. Gjenta 5 ganger.
1 minutt pause
30 sekunder hard arbeid + 20 sekunder pause x 5
1 minutt pause
30 sekunder hard arbeid + 20 sekunder pause x 5

⋄ 5 minutter nedtrapping

Ansiktet mitt sier vel sitt her. Phu! Yes, du er svett og god etter disse stakeintervallene.  God trening og god fredag dere! 

 

Kristine ♥

8 kommentarer
    1. Nn
      Nå er jeg litt usikker på hva du mener. At fordi jeg ser slankere ut i denne vinkelen enn i andre vinkler, så kan jeg ikke legge ut bildene? Det er jo fortsatt min kropp, på lik linje med alle andre bilder jeg legger ut. Den er like fullverdig her som på et annet bilde <3

    2. Fitness
      Nå tror jeg disse bildene her lyver litt med tanke på vinkel. Om du går ned og feks ser på bildene med meg og Spera i neste innlegg, ser du at jeg ikke ser så liten som jeg ser ut på disse bildene. Ja, jeg er slank, men jeg er ikke tynn. Det er to forskjellige ting 🙂
      Kropper er jo forskjellige. Du kan feks ikke sammenlige kroppen til Caroline Berg Eriksen og kroppen til Kim Kardashian. Det er mulig du har en helt annet kroppsfasong enn meg. Mye av maten jeg spiser legger jeg ut her og på instastory, @kristine_aure. Men husk at du skal spise for din kropp, ditt mål, din hverdag, dine preferanse og ditt akivitetsnivå, ikke mitt 🙂

    3. Hei Kristine! Hvordan klarer du å bli så tynn? Trener ca 6 ganger i uken og spiser forholdvis sunt, men ikke i nærheten av din kropp. Spiser du veldig lite evt. Veldig sunt? Kunne du lagt ut hva du spiser?

    4. Jeg går mye på ski og bruker stakemaskinen mye. Det er veldig bra trening for styrke og kondisjon. Pass på at du har avslappede skuldre så du ikke får vondt i skuldrene og nakken. Det er en feil veldig mange gjør 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg