START MORGENEN MED SELVSNAKK

Riktig god onsdagsmorgen ♥ I dag vil jeg si noen ord om selvsnakk. Hver morgen når jeg står jeg opp, ser meg selv i speilet og snakker til meg selv. Det kan være noe slikt som; ‘Jeg er et fantastisk menneske, det finnes ingen i verden som er lik som meg. Jeg liker kroppen min, sinnet mitt og positiviteten min. Jeg har en familie som er glad i meg, og venner som bryr seg. Jeg burde aldri tvile på meg selv! Jeg er mer en god nok og jeg fortjener å bli elsket. Jeg kan oppnå akkurat det jeg ønsker, jeg kan få til hva jeg vil så lenge jeg tror på meg selv og den jeg er!’

I begynnelsen føltes det utrolig teit og rart. Jeg trodde ikke på noen av de tingene jeg sa til meg selv. Med tiden har virkelig selvsnakk grodd på meg og det har gjort til at jeg har bedre selvtillit og selvfølelse enn noen sinne.

Det du sier om deg selv er som en tegning til deg selv. Et slags selvportrett til albumet som rommer selvbildene dine. Det er faktisk bare du som kan bestemme deg for hvordan du ønsker disse bildene skal se ut. Et selvbilde er ikke fastslått, men forandrer seg konstant via selvprogrammering og signaler utenfra. Med selvsnakk har du muligheten til å justere ditt nåværende selvbilde.

Neste gang du ser deg selv i speilet, si noe positivt om deg selv. Det kan være; ‘Jeg har pene øyne. For noen flotte ben jeg har. Jeg lærer fort. Jeg er god til å lage mat. Jeg er en snill kjæreste’, osv. Gjør dette til en fast rutine hver morgen. Det tar bare noen få sekunder, men gjør mirakler for hodet ditt. 

DU er en fantastisk og enestående person!

 

Kristine ♥

6 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg