STARTER UKEN MED EN FULLKROPPSØKT

Hei og god mandag dere. Jeg startet uken med en fullkroppsøkt. Det blir vel ikke en bedre start på uken enn det, eller hva?

For tiden forsøker jeg å få til en til to fullkroppsøkter i uken, en underkroppsøkt og en overkroppsøkt. Kondisjonstrening blir det så og si ikke noe av fortiden. Fullkroppstrening er nok favorittøktene mine. Jeg synes det er så gøy å kunne kombinere både overkropp og underkropp!

Dagens fullkroppsøkt
– Knebøy
4 sett * 5 -6 repetisjoner
– Dips
3 sett * 5 -6
– Stående roing, bildene over
3 sett * 8 repetisjoner
– Utfall
3 sett * 8 repetisjoner
– Kick back i kabel, bildene under
3 sett * 12 repetisjoner
i super sett med
– Face pulls
3 sett * 12 repetisjoner


Når jeg trener kick back i kabel, fokuserer jeg mye på muskelkontakt fremfor hvor tungt jeg gjør øvelsen. Jeg sørger for at bevegelsen skjer i hoften og ikke i ryggen. Ryggen skal være nøytral.Tenk at du skal skyve foten bak og opp, og at ryggen din skal være i ro under hele utførelsen. Det har tatt litt tid for meg før jeg følte at jeg fikk til denne øvelsen og kjente det i rumpen, men etter mye prøving og feiling, føler jeg virkelig at jeg nailer denne øvelsen nå!

Har du hatt en god treningsøkt i dag? Uansett, håper jeg mandagen din har vært bra!

 

Kristine ♥

6 kommentarer
    1. Jeg tok treningsfri i går fordi jeg kjente at det ville være godt for meg. I dag skal jeg trene en fullkropp jeg også 🙂

    2. Ejg hadde en god treningsøkt selv. Trente spinning 🙂 Takk for gleden du sprer Kristine 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg