SUNN GULROTKAKE PÅ 3 MINUTTER

                                                                                                                                                                                                Inneholder add-linker

Mikrokake altså! Jeg hadde helt glemt hvor godt det er! For en tid tilbake var jeg helt avhengig av mikrokake og laget det hele tiden. Nå er det kjempe lenge siden jeg har laget det! Jeg fikk plutselig for meg at jeg ville lage mikrokake igjen i dag! Jeg laget en gulrotkakeversjon. Denne blir saftig og god. Og det beste av alt, det tar ikke mer enn 3 minutter å lage kaken!

Sunn gulrotkake på 3 minutter
Til 1 porsjon

1 egg
3 ss mel, jeg brukte 2 ss havremel og 1 ss kokosmel 
1 ss vaniljeproteinpulver, eventuelt mer mel
1/2 ts kanel
1/3 ts kardemomme
1/5 ts salt
2 ts sukringold
1 liten revet gulrot
3 -6 ss melk, eventuelt vann

Riv gulroten. Bland sammen alle ingrediensene i en kopp eller mikro-sikker boks. Tilsett litt og litt melk til du har en tykk kakerøre.
Ha koppen i mikroen på maks effekt i 60 -90 sekunder avhengig av hvor godt stekt du vil ha kaken. Jeg lot min gulrotkake være i mikroen i 70 sekunder.
Avkjøl et lite minutt før du velter kaken over på en tallerken.

Har du ikke mikrobølgeovn, kan du steke kaken på 175 grader i 10 -12 minutter.

På toppen har jeg laget en glasur av philadephia, sukrinmelis og vaniljepulver.

Har du lyst på noe søtt, er mikrokake helt genialt, altså. På under 3 minutter har du en sunn og god kake!

Vil du lage en sjokoladevariant i stedet for en gulrotkakevariant, dropper du revet gulrot, tilsetter 2 ss kakao og 1 ts ekstra sukringold. For en vaniljeversjon, kan du utelate gulroten. Da kan du for eksempel tilsette bær eller andre smakstilsetninger om du ønsker det. 


Håper du lar deg friste og at det faller i smak.


Kristine ♥

12 kommentarer

Siste innlegg