SUNN OG ENKEL LAKSEFAJITA I OVN

Hei fisketirsdag! Når jeg var på matbutikken i formiddag, var det laks til femti prosent grunnet kort holdbarhet. Da gikk det opp for meg at det er lenge siden jeg har spist fisk og jeg følte rett og slett at jeg måtte lage en fiskemiddag. Derimot hadde jeg ikke så veldig lyst på fisk. Jeg hadde mer lyst på taco. 

Hva blir laks og taco når man kombinerer det? Jo, det kan bli mange ting, for min del ble det laksefajita. En enkel variant som jeg laget i ovnen. Her la jeg rett og slett bare grønnsakene utover bakplaten og stekte de noen minutter før jeg så lå på laksefiletene, og stekte videre. Enkelt og veldig godt. 

Sunn og enkel laksefajita i ovn
Til 2 -3 personer

500 g laksefilet
1/2 gul paprika
1/2 rød paprika
1/2 grønn paprika
1 rødløk
1 maiskolbe eller 1 liten boks maiskorn
Fajitakrydder, ca 2 ss
Salt og pepper
1 lime

Til servering
Ønsket mengde tortillalefser
Vårløk
Koriander
Avokado

Del grønnsakene i biter og legg utover en bakplate. Ha over salt og pepper.
Sett i ovnen på 225 grader i 10 minutter.
Strø tacokrydder over laksefiletene. Ta ut bakplaten fra ovnen og legg over laksefiletene. Press over limesaft. 
Senk ovnstemperaturen ned til 200 grader og sett bakplaten tilbake i ovnen. Stek i 8 -12 minutter avhengig av størrelsen på laksefiletene og hvor godt stekt du liker laksen din. 
Server i tortillalefser med vårløk, koriander, avokado og mer limesaft.
Avokadoen har jeg most sammen med litt limesaft, salt, pepper og chiliflak. 

En skikkelig god laksemiddag på under en halv time. Deilig, deilig! 
Nå skal jeg gå tilbake til maling av kjøkkenet. Jeg har nemlig startet med en kjøkkenprosjekt hvor jeg skal endre dørhåndtakene på kjøkkenfrontene, benkeplate og fliser. Gleder meg til å sette i gang og ikke minst til å se det ferdige resultatet! Håper din tirsdag er bra.

 

Kristine ♥

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg