SUNN OG GOD SJOKOLADEISKREM PÅ PINNE

                                                                                                                                                                                        Inneholder add-linker

Sommervarme og is går hånd i hånd. Det er så godt å kunne kjøle seg ned med noe på fine solskinnsdager. Og egentlig ellers i året også, etter min mening. I mine øyne er is aldri feil! For frokost i dag laget jeg sunn og god sjokoladeiskrem på pinne. Nå har de stått å godgjort seg mens jeg har spist frokost, vært på trening og jobbet noen timer med online coaching arbeid, slik at de endelig var klar til å spises. Disse ble veldig kremet, deilige og gode!

Jeg har brukt vaniljeproteinpudding i oppskriften. Denne er veldig god og smaker omtrent som vaniljesaus. Du kan bytte proteinpudding med vaniljekesam, eventuelt med yoghurt eller lignende. Husk da at du må smake deg til med søtning. Om du ikke bruker vaniljeproteinpudding må du nok tilsette mer søtning og kanskje litt vaniljepulver. Smak deg også gjerne til med kakaopulver, slik at du får riktig kakaosmak for dine smaksløker.

SUNN OG GOD SJOKOLADEISKREM PÅ PINNE
7 -8 stykker

2 bananer 
1 boks vaniljeproteinpudding
1 ss yacon sirup, eventuelt annen søtning
1 ts sukringold

50 g kakaopulver
1/4 ts vaniljepulver
1/4 ts salt

1 dl melk, jeg brukte kokosmelk

Til servering: hakkede nøtter og sjokolade, valgfritt

Ha alle ingrediensene i en boks. Mos med en stavmikser.
Eventuelt kan du bruke en foodprosessor eller blender.
Hell i isformer.
Sett i fryseren i minimum 3 timer.
Før servering kan du gjerne ha over litt smeltet sjokolade og hakkede nøtter og synets skyld.

Jeg anbefaler at du tar ispinnen ut av fryseren ca 5 minutter før de skal spises. Avhengig av hvor kaldt det er i fryseren din, kan de være veldig harde med en gang de kommer ut. Jeg har cirka 20 minusgrader i fryseren og da er de litt vel harde med en gang, men etter 3 -5 minutter i romtemperatur er isen myk og god, uten å være rennende.

Disse blir en daglig hverdagsglede fremover for min del. Mmm…

 

Kristine ♥

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg