SUNN OG KREMET ISKREM MED KJEKSBITER

                                                                                                                                                                                         Inneholder add-linker

Jeg fortsetter med iseksprimenteringen. På denne tiden av året bare elsker jeg is! I går laget jeg en sunn og kremet iskrem med kjeks. Gleden var stor da jeg kom hjem fra jobb i dag og hadde ferdiglaget is. Mmmm…

Denne oppskriften tar bare 5 minutter å lage. Så er det bare å vente mens den fryser. En enkel, sunn og veldig god isoppskrift som jeg virkelig kan anbefale.

Jeg brukte den nye Optimim proteinbaren i smaken Rocky Road i iskremen. Denne er super god, en ny favorittbar hos meg, så at det ble godt i iskremen er egentlig ingen overraskelse. Denne kan du bytte ut med andre typer proteinbarer, hakket sjokolade, nøtter, frukt eller bær. Du kan også droppe å ha noe i iskremen, da vil du få en deilig vaniljeiskrem.

Sunn og kremet iskrem med kjeks

4 bananer, helst godt modne
200 g gresk yoghurt
1 dl melk
1/4 ts salt

2 ts sukringold
2 ts agavesirup, eller annen sirup
1/2 ts vaniljepulver
1 Rocky road proteinbar, eller annet 

Ha alle ingrediensene i en bolle. Mos med stavmikser.

Smak deg gjerne til med søtning slik at du får riktig smak for dine smaksløker.
Hakk proteinkjeksen i grove biter.
Fordel halvparten ismassen i en isboks, matboks eller lignende. Legg over hakket proteinkjeks. Ha så over resten av ismassen. Topp med sirup om ønskelig.
Sett i fryseren i minimum 3 timer.

Når du skal spise isen, tar du en ut og lar den stå 5 -10 minutter på kjøkkenbenken. Da blir den myk, kremet og god slik at du kan bruke en isskje til å lage iskuler. Jeg hadde ingen isskje, så jeg brukte en vanlig spiseskje. Det fungerte supert det også. På toppen har jeg litt sukkerfri sjokoladesirup.

Mmmmm…. Så godt!
Spis og kos deg.

 

Kristine ♥

6 kommentarer
    1. Nana icre cream er jo så digg. Ikke teste det å lage det i boks før. Skal testes =)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg