SUNN OG PROTEINRIK CHOCOLATE CHIP KAKE PÅ 5 MINUTTER

                                                                                                                                                                                         Inneholder add-linker

Nå er det lenge siden jeg har laget mikrokake, men i dag fikk jeg plutselig lyst på det igjen. Jeg laget meg en sunn og proteinrik chocolate chip kake som et mellommåltid. Det er jo så godt og enkelt! Jeg hadde en periode hvor jeg laget mikrokake så og si daglig. Etter det ble jeg litt lei og det dabbet litt. Akkurat nå sitter jeg og tenker at dette er noe jeg må lage oftere. Det er jo så godt og enkelt!

Her blander du sammen alle ingrediensene i en skal. Så setter du skålen i mikrobølgeovnen og vips har du en sunn og proteinrik chocolate chip kake på under 5 minutter! Smakene kan du variere etter hva du har tilgjengelig og hva du har lyst på. Jeg har laget en vaniljevariant med sjokoladeproteinbiter. Vil du ha en sjokoladevariant tilsetter du kakaopulver og litt ekstra søtning. For en kanelbollevariant, kan du tilsette kanel og kardemomme. Hakket sjokolade kan byttes ut med oppkuttet frukt, bær eller hakkede nøtter.

Sunn og proteinrik chocolate chip kake på 5 minutter
Til 1 porsjon

30 g vaniljeprotein, jeg brukte french vanilla
2 ss havremel
1/3 ts vaniljepulver
1 ts sukringold
1/3 ts salt
1 egg
1 -1,5 dl væske, jeg brukte melk
Hakket sjokolade eller proteinbar, jeg har brukt Lohilo chocolate cake proteinbar

Bland sammen alle ingrediensene i en microsikker bolle eller matboks. Start med 1 dl væske og tilsett så mer ved behov. Du skal få en tykk kakerøre.
Rør ned hakket sjokolade.
Sett bollen eller matboksen i microen i 1 -2 minutter. Jeg foretrekker at kaken er ganske deigete og lot den stå 65 sekunder. Ha eventuelt kaken lenger i mikroen om du ønsker en fastere kake.
Velt kaken over på en tallerken.
Server med en gang.

Jeg toppet min chocolate chip kake med vaniljeproteinpudding og friske bær. Proteinpuddingen smeltet når jeg hadde den på den varme kaken. Det ble som vaniljesaus. Deilig!

Nyt fredagen videre, dere.

 

Kristine ♥

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg