SUNN OG RASK MIDDAG – KARBONADER MED SOPPSAUS

Mandag og uken er godt i gang allerede. Denne mandagen har flydd forbi! Jeg har jobbet iherdig med ukesrapporter fra mine online coaching kunder og tatt en real vaskesjau i leiligheten. En treningsøkt har jeg også rukket. Det er så deilig med en effektiv mandag. Ikke minst er det deilig med nyvasket leilighet. I kveld skal jeg synke ned i sofaen, slenge bena på bordet og bare nyte. Jeg synes alltid det føles ekstra godt å slappe av når jeg har unnagjort det meste som stod på to do – listen.

Dagens middag vil jeg også si var ganske så effektiv, jeg laget en sunn og rask rett som bestod av karbonader med soppsaus. Denne middagen tok meg 12 minutter å stelle i stand! I tillegg er den både god og næringsrik. 

Sunn og rask middag – karbonader med soppsaus
Til 2 -3 personer

Karbonader
1 pakke karbonadedeig
Salt og pepper

Soppsaus
4 -6 champignon 
1 hvitløksfedd
1/4 løk
1 dl kraft eller 1 buljongterning og 1 dl vann
2 ss soya saus
1 ts dijon sennep
1/3 ts pepperkorn, kan sløyfes

1 ts maisenna 

Tilbehør
Jeg har valgt kokt potet, kokt brokkoli og rosenkål

Start med karbonadene. Del karbonadedeigen i 4. Form til 4 karbonader. Ha på salt og pepper på begge sider og stek i en panne på middels varme i 2 minutter på hver side. Jeg steker i en god klatt meierismør.
I mellomtiden deler du champignon i skiver og hakker hvitløk og løk fint. Ha grønnsakene i pannen. Stek på høy varme til soppen faller sammen, det tar omtrent 2 minutter. Ha så i kraft, soyasaus, sennep og maisenna. Kok opp. Legg i karbonadene og server. 

Server gjerne med kokt ris, en salat eller som meg kokt potet og kokte grønnsaker. 

Der har du en sunn, rask og god middag, perfekt på en mandag. Eller en tirsdag, onsdag eller torsdag for den saks skyld.
Håper du har hatt en bra mandag og er klar for å gjøre resten av uken like bra.  Fortsatt god mandagskveld!

 

Kristine ♥

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg