SUNN POKEBOWL MED ENKEL CHILIMAJONES

Har du prøvd pokebowl? For tiden har jeg virkelig lagt min elsk på denne super gode og sunne middagen .En bolle med ris, fisk, frukt og grønnsaker. Det er super godt og super enkelt! I dag laget jeg sunn pokebowl med enkel chilimajones til lunsj. Nam, altså. Uansett om det er helg eller midt i uken, jeg bare elsker denne retten både til lunsj eller middag!

Jeg har brukt jasminris. Vil du ha en grovere variant kan du bruke fullkornsris, quinoa eller lignende. Magen min er ikke så glad i fiberike kornprodukter. Jeg velger derfor vanlig hvit ris. Det synes jeg smaker best også. Når jeg først lager pokebowl pleier jeg å koke en god dose ris, slik at jeg har ferdigkokt ris til et par dager og kan ha pokebowl til lunsj eller middag dagen etterpå også.

Sunn pokebowl med enkel chilimajones

Pokebowl

Ris
Risedikk
Sukringold
Edamamebønner
Mango
Gulrot
Avokado
Salmalaks

Til 1 porsjon bruker jeg 1 porsjons boil in bag pakke med jasmineris, 2 ss risedikk, 1 ts sukringold, 1 håndfull edamamebønner, 1/3 mango, 1 liten gulrot, 1/3 avokado og 150 -200 g laks.

Start med risen. Kok risen etter anvisning på pakken. Når risen er ferdigkokt blander du i risedikk og sukringold. La den avkjøle seg noe. Jeg lar det gå 5 -10 minutter og spiser risen lunken.
Kutt grønnsaker og frukt i biter. Skjær fisken i terninger.
Legg ris i en bolle. Ha over edamamebønner, mango, gulrot og avokado.
Legg så over chilimajones.


Enkel chilimajones


Majones

Kesam
Sriracha hot sauce, eventuelt annen hot saus

Bland sammen like deler majones og kesam. Ha så i sriracha etter smak.
Jeg brukte 50 g kesam, 50 g majones og 1,5 ts sriracha.
Server gjerne med soya saus, syltet ingefær og wasabi.

 Min favorittrett for tiden altså. Jeg synes pokebowl er så fantastisk godt!! Jeg kjenner at jeg blir småsulten igjen bare ved tanken på poke!
Kanskje du skal prøve deg på poke bowl i helgen? God middag og riktig god fredag!


Kristine ♥

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg