SUNNE, SEIGE COOIKES MED SJOKOLADEBITER

                                                                                                                                                                                         Inneholder add-linker

I dag kan jeg friste med deilige, sunne,  seige cookies med sjokolade. Disse laget jeg i går for å ta med til en venninne og de ble virkelig en slager hos både meg og henne!

I skrivende stund sitter jeg faktisk å spiser en cookie. I tillegg har jeg en kopp (koffeinfri) kaffe og et glass melk. Den kombinasjonen var bare magisk!

Sunne, seige cookies med sjokolade
16 stykker

80 g smør
3 ss fibersirup
1 egg
150 g speltmel
100 g havremel
3 ss sukringold
1 ts natron, eventuelt bakepulver
1/3 ts salt
1/2 ts vaniljepulver
1 ss melk, eventuelt vann
Ca 60 g hakket sukkerfri melkesjokolade
Ca 50 g hakket hvit sjokolade

Bland sammen havremel, speltmel, sukringold, natron, salt og vaniljepulver. 
Ha i romteperert smør, egg, melk og fibersirup, og elt det hele godt sammen.
Rør så inn hakket sjokolade.
Lag klatter på en bakeplate.
Stek på 175 grader i 12 -15 minutter.
Avkjøl på rist. 

Jeg har som du ser, både brukt melkesjokolade og hvit sjokolade. Du kan fint bare bruke melkesjokolade eller mørk sjokolade om du ønsker det. Du kan også bytte sjokolade med andre ting som hakkede nøtter, gojibær, tørket frukt eller kakaonibs. Men altså, forsøk først å cookies med sjokolade. For sjokolade er jo det beste og hvem liker vel ikke sjokolade?

Sprø på utsiden og seige og gode inni! Mmmmm…

Om disse cookiesene ikke frister, så vet ikke jeg! Håper du lar deg friste og at du får en nydelig søndag.

 

Kristine ♥

6 kommentarer
    1. Hei! Disse ser SÅ gode ut! Du er så flink Bruker du clean eller gold fibersirup i disse?Og: Hvis du skulle kjøpt én, hvilken er mest bruksvennlig, synes du? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg