SUNNERE GODIS

                                                                                                                                                                                                                                           Inneholder add-linker

Er det flere enn meg som er glad i noe søtt av og til? Selv er jeg, som mange av dere vet, fan av en balanse. Jeg spiser sunt og variert mesteparten av tiden, men nyter gjerne en skål med is eller noen biter sjokolade om jeg har skikkelig lyst på det det, uavhengig om det er onsdag eller lørdag. Alt med måte! Jeg liker også å ha noen sunnere varianter på lur. Det finnes jo så mange gode alternativer når det gjelder sunnere godis!

Her er mine favoritter når det kommer til sunnere godis:

Frosne druer
Har du ikke prøvd å fyse druer, anbefaler jeg at du gjør det med en gang! Det blir nesten som små munnfulle med sorbet. De er kalde, men ikke for harde, samtidig som de er myke og gode.

Proteinbarer
Proteinbarer kommer i mange varianter og smaker. Favorittene mine er, som dere vet, Pandy caramel sea salt – denne er supergod (!!), Questbar i smakene chocolate chip cookie dough, double chocolate og maple waffle, samt barene fra Barebells. Fordelen med proteinbarer fremfor sjokolade, er at proteinbarene metter og inneholder flere næringsstoffer.

Protein crispies
Sjokolade krispkulene fra Barbells er søte og gir god krunsj. Jeg liker å lage en miks av crispkuler, gojibær og hempfrø som en slags sunn snack-nøtteblanding. Jeg lager en stor porsjon og oppbevarer i små bokser som jeg tar med meg i vesken.

Protein nacho
Rett og slett en sunnere utgave av potetgull som inneholder flere næringsstoffer og mer protein. Jeg synes også disse er gode på taco, som en sunnere variant av tortilla chips.

Gojibær med mørk sjokolade
Supermat på sitt beste. Gojibær inneholder masse antioksidanter. Disse med sjokoladetrekk er ekstra gode!

Sukkerfri mørk sjokolade
Mørk sjokolade har lenge hatt et rykte på seg for å være sunt. Mørk sjokolade har flere helsebringende egenskaper, deriblant at den beskytter cellene våre mot frie radikalier og på den måten kan være med på å forebygge mot kreft.

Macadamianøtter
Favoritt nøttene mine! Ikke bare super gode, men også fulle av sunne fettsyrer, vitaminer og mineraler.

Peanøtter med sjokolade
Sprø og salte peanøtter trukket i sjokolade. Nam. Disse er også tilsatt ekstra protein. 

NJIE brus
En sukkerfri brus. Denne er også tilsatt ekstra vitaminer og anitoksidanter. Smaken cactus / lime og pink grapefrukt er mine favoritter. De er friske og syrlige samtidig.

En hel haug med godsaker på en torsdag. En som gosser seg i hvert fall!
Har du en favoritt variant litt sunnere godis? 


Kristine ♥

8 kommentarer
    1. Jeg er nok veldig som deg, og som jeg skriver, tar jeg meg gjerne noen biter “ekte” sjokolade på en onsdag. Det å spise ordentlig mat, som du gjør, burde nok også flere gjøre. Et søtsug kan være et tegn på at man har spist eller spiser for lite. Med mat eller vann, kan noen ganger suget forsvinne.
      Det er jo en balanse når det kommer til at. En skal ikke gå bananas med proteinbarer, men en skal heller ikke gå bananas med gulrøtter. Da er det noe som er feil med innstillingen i hodet og en burde jobbe med tanker. Tror i hvert fall jeg 🙂

    2. Vel, det kommer helt ann på hva du spiser ellers. Du kan fint spise en proteinbar eller noen sjokoladebiter hver dag. Men husk at ordentlig mat alltid skal komme først 🙂

    3. Veldig greit med noe litt ekstra sunnere. Jeg har slutta helt med sånne ting, jeg. Sunnere ja, men er jo egentlig bare unødvendige kalorier syns jeg. En proteinbar er jo fort å spise to av, og da er man jo nesten oppe i 100g sjokolade sånn kalorimengde. For kalorier teller jo…
      Jeg spiste for mye når det lå der, tenkte det var sunt osv, unnskyldte meg sånn, men det går jo opp i regnskapet. Proteinbarer og sånn tenker jeg på da, ikke druer og sånn..

      Jeg har hatt bulimi og anoreksi og alt sånn i 18 år, så jeg er nok ekstra stressa rundt sånne ting. Men er så glad jeg slutta med barer osv. På det sjukeste hadde jeg 200 barer liggende. Veldig psykisk der altså.. “Levde” på barer lenge..
      Heller spiser frukt eller “ekte” greier når jeg først spiser. Er flinkere til å spise feks en pakke med kalkunpålegg eller noe når jeg har lyst på noe. Kjedelig i starten, men nå er det digg. Og billigere.. Pris har mest å si nå, var mye billigere for 6 år siden feks.

      Men godt du tipser, er nok mange der som trenger tips, selv om det jo ikke er sunnere sånn mtp kalorier tenker jeg da. At man passer på så man ikke går helt banan fordi det er sunnere. Been there, done that..

    4. Spiser frosne druer nå. Det var skikkelig godt. Hvorfor har jeg ikke prøvd det før?!?!? Takk for tipset 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg