SUPER ENKEL ANANASIS

                                                                                                                                                                                                   Inneholder add-linker

Hei og riktig god søndag dere. Jeg er i ismoodus om dagen. Jeg elsker is og spiser en del is på vinteren også, men nå som sommeren er her, blir det ekstra mye is. For å ikke bare få i meg de sukkerholdige kjøpevariantene, leker jeg meg også litt på kjøkkenet med forskjellige isoppskrifter. Nå har jeg testet å lage en super enkel ananasis. Det er rett og slett bare frossen ananas med sjokolade!

Frossen ananas er super godt. Det blir som en slags deilig sobert. Sammen med sjokolade og salt, ble det en utrolig god kombinasjon. Det her må du prøve. Så enkelt og så godt! Jeg serverte isen til småbrødrene mine og fikk et rungende stort ja. Dette synes de var godt!

Super enkel ananasis
Ca 8 -10 stykker

1 ananas
Ca 100 g Barebells hazelnut cream, kan byttes ut med smeltet sjokolade
Valgfri topping, jeg har brukt sjokoaldetrukkende gojibær, gojibær, smeltet mørk sjokolade og litt smeltet hvit sjokolade
Ca 1/2 ts havsalt

Skjær av skallet på ananasen.
Del ananasen i kløfter. Stikk en ispinne i enden av hver ananas. 
Legg i fryseren. Ha ananasisen i fryseren minst 1 time. 
Når ananasen er fryst smører du på hazelnut crem. Bruk en kniv til å smøre kremen utover. Om du bruker smeltet sjokolade, smelter du sjokoladen og dypper så hver ananas i den smeltede sjokoladen. 
Strø over ønsket topping. Topp til slutt med en liten klype havsalt.
Spis med en gang eller sett ananasisen tilbake i fryseren.

Ananasisen er hard med en gang den tas ut av fryseren. La den ligge på kjøkkenbenken å tine i 10 minutter før du spiser dem, slik at de tiner noe og blir mykere.

Kontrasten fra den søte og gode ananasen gjør seg så godt til det litt bitre og mørke fra sjokoladen. Jeg brukte i tillegg litt ekstra topping for synets skyld og et lite dryss havsalt. Salt gjør virkelig magien her!

Super enkel ananasis blir en favoritt i sommervarmen hos meg. Prøv den du også, og jeg er sikker på at du vil få en favoritt!

 

Kristine ♥

4 kommentarer
    1. Jeg har laget is av ananas i blender og det er veldig godt. Jeg skal prøve denne også. Sikkert godt med sjokolade.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg