SUPER ENKEL JORDBÆRIS MED SJOKOLADESAUS, PROTEINRIK OG SUKKERFRI

                                                                                                                                                                                                          Inneholder add-linker

Etter trening i dag laget jeg en skikkelig super enkel jordbæris som er proteinrik, sukkerfri og skikkelig, skikkelig god. Jeg toppet isen med en hjemmelaget sjokoladesaus. Mmm, så godt!

Sjokoladesausen ble så god at jeg måtte lage den i to omganger. Første gangen spiste jeg nemlig opp sausen før jeg fikk helt den over isen! Sjokoladesausen kan forøvrig brukes til mye annet enn jordbæris. Hell den over en fruktsalat, dypp jordbær i sausen, hell sausen over en bolle med kesam eller havregrøt, bruk den som topping på annen type is, eller som et slags sjokoladepålegg på brød og lomper.

Super enkel jordbæris med sjokoladesaus, proteinrik og sukkerfri
Til 1 person

Jordbæris
ca 250 g fryste jordbær
100 g gresk yoghurt
20 g vaniljeproteinpulver, jeg har brukt french vanilla, kan sløyfes men gir en ekstra god smak
1/3 ts vaniljepulver, eventuelt vaniljesukker

Bland sammen alle ingrediensene i en foodprosessor eller blender. 
Kjør til en jevn masse med iskonsistens.
Putt isen i fryseren eller server med en gang. 
Smak deg gjerne til med søtning slik at du får riktig smak for dine smaksløker. 


Sjokoladesa
us
2 ss kakaopulver

1 ss sjokoladeproteinpulver, jeg har brukt double rich chocolate, kan sløyfes
1 ts sukringold
1 ss peanøttsmør, kan sløyfes
2 ss melk
1/3 ts salt

Bland sammen alle ingrediensene i en liten bolle.
Tilsett eventuelt mer melk om du vil ha en mer flytende sjokoladesaus.
Smak deg gjerne til med kakaopulver og søtning for å få riktig fylde for dine smaksløker. 

Hell sjokoladesausen over isen. 
Server med en gang.

En deilig isdessert som er klar på noen få minutter og full av god næring. Ja, til slik dessertkos hver eneste dag enten det er etter trening eller som et lett måltid eller en sunnere dessert! Kos deg med eller uten is og ha en herlig torsdag videre. 

 

Kristine ♥

6 kommentarer
    1. Tusen takk for at du delte sjokoladesaus oppskriften. Laget den i dag, så enkel å lage og så vanvittig god!

    2. Jeg har ikke jordbær men har bringebær. Også har jeg alt til sausen. Så nå er jeg kmmet hjem fra jobb og skal lage meg digg kveldsmat. Takk for inspo =)=)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg