SUPER ENKEL, SUNN OG KNALL GOD TEXMEX KYLLING

Middag i form. Det er en favoritt om dagen. Da kan jeg lage store porsjoner og har mat til flere dager. I dag laget jeg super enkel, sunn og knall god texmex kylling. Her lager du alt klart på 5 minutter, så kan du gjøre noe helt annet mens formen står i ovnen. Dette er rett og slett en slags kremet taco form. Skikkelig god!

Jeg laget en stor porsjon som jeg har delt i fire. Nå har jeg både lunsj og middag til flere dager. Hverdagen er litt hektisk for tiden og mye av maten jeg lager blir derfor laget i store porsjoner slik at jeg sørger for at jeg har mat til flere måltider. Putt matrestene i en lufttett boks, så holder kyllingen seg flere dager i kjøleskapet. Da kan du enten spise texmex kyllingen kald, eller varme den opp i mikroen noen minutter eller i stekeovnen på 200 grader, helst varmluft, i 10 minutter.

Bildet over er før texmex kyllingen går i ovnen, mens under ser du etter at formen er ferdigstekt. 

Super enkel, sunn og knall god texmex kylling
Til ca 4 porsjoner

680 g kyllingfilet, 1 pakke 
2 løk
1 boks yoghurt, ca 300 g, jeg brukte yoghurt naturell
1 glass salsa, jeg brukte hot salsa
1/2 glass jalapenos, valgfritt

Del kyllingfiletene i tykke strimler. Det holder å dele hver filet i 2 -3 avlange biter.
Del løken i tynne ringer.
Legg løkringene utover en ildfast form.
Legg over kyllingen.
Bland sammen yoghurt og salsa. Hell over i formen.
Legg så over jalapenos.
Stek på 200 grader i 20- 25 minutter. Jeg brukte et steketermometer og tok ut formen når kyllingen viste 64 grader. Det tok 22 minutter i min ovn.
Server.

Super enkel, sunn og knall god texmex kylling kan serveres med ulikt tilbehør. Jeg gikk for ris og en håndfull spinat og cherry tomater. Du kan også servere kyllingen i tortillas, til potetmos, pasta eller i en salat. En ny favoritt til hverdagen hos meg i hvert fall!

 

Kristine ♥

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg