SUPER SNACK – SPRØ, SALTE OG SØTE

Som nevnt tok stekeovnen min kvelden for et par uker siden. Da gikk jeg til innkjøp av en airfryer mens jeg har i påvente av kjøkkenoppsusuing. Med denne arifryeren kom en ny matinspirasjon. Jeg har lekt meg så mye på kjøkkenet den siste uken.

I går laget jeg det jeg vil kalle super snack Dette er sprø, salte og søte snackkuler med smak av kakao. Litt som smash!

Super snack – sprø, salte og søte

1 boks kikerter
1 ss fibersiurp
1 ts olje
1 ss sukrin gold
1 god klype havsalt
2 ss kakao

Hell av væsken på kikertene. Ikke skyll de. 
Legg kikertene utover en ovnsrist med bakepapir eller legg de i airfyrer beholderen. Stek kikertene på 200 grader varmluft i 8 minutter.
Ta så ut kikertene og ha de i en bolle sammen med olje, kakaopulver, fibersirup, sukrin gold og havsalt. Bland godt.
Hell kikertene tilbake på ovnsristen eller i arifryer beholderen. Stek i ytterligere 8 -10 minutter, til kikertene blir sprø. 
Avkjøl. 
Spis og kos deg.

Disse blir virkelig gode. Jeg spiste hele oppskriften på egenhånd i løpet av en – to – tre. Disse små sprø, salte og søte kikertene er som smash – det skal godt gjøres å bare ta en. Dette blir en favoritt fremover!


Kristine ♥

4 kommentarer
    1. Jeg så på bildet og tenkte ” det må være kikerter” hehe, jeg har vært for mye på pintrest for inspirasjon til sunnere alternativer. 😛 De ser kjempe gode ut da. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg