SUPERGOD FISKEMIDDAG PÅ 10 MINUTTER -CAJUNKRYDRET FISK MED SPICY MANGOSALSA

Altså, dagen fiskemiddag var supergod. Her var det masse smak! Og ikke bare det, det tok meg under 10 minutter fra jeg startet å lage maten, til jeg satt og spiste. I tillegg er middagen proppfull av næring, fiber, vitaminer, mineraler, proteiner og sunt fett.

Jeg laget en cajun – inspirert krydderblanding som jeg hadde over torsken. Det ble skikkelig godt. Cajun kommer fra Sørstatene i USA og er inspirert fra det kreolske kjøkkenet. Det er masse deilig smak. Krydderblandingen kan også brukes til andre ting som laks, kylling, svin, bønner og linser.

Supergod fiskemiddag på 10 minutter
Cajunfisk med spicy mangosalsa

Til 2 personer

Cajunkrydret fisk
Ca 300 -400 g torsk
Cajunkrydder, eventuelt tacokrydder eller lignende: 1/2 ts salt, 1/2 ts paprika, 1/2 ts hvitløkspulver, 1/2 ts chilipulver, 1/4 ts spisskummin, 1/4 ts oregano, litt pepper
1/3 lime

Del fisken i porsjonsstykker om den ikke er oppdelt.
Bland sammen krydderet. Smør krydderet på fisken.
Stek fisken med skinnsiden ned i en panne på medium varme. Legg over lokk og la steke til fisken er ferdig. Hos meg tok det ca 6 minutter.
Press over limesaft og server.

Spicy mangosalsa
1 mango
1 avokado
1/3 rødløk
1 søtpaprika
1 håndfull cherrytomater
1 hvitsløksfedd
2 cm chili
1 god håndfull bladgrønt, jeg brukte ruccola
1 god håndfull koriander
1/2 -1 lime
Salt og pepper
Hempfrø, kan sløyfes

 Del mango og avokado i terninger. Hakk løk fint. Finhakk hvitløk og chili. Del paprika og tomater i biter.
Ha alle ingrediensene i en bolle.
Press over saften fra limen.
Smak til med salt og pepper.
Topp med hempfrø om du ønsker dette.

En super god fiskemiddag som virkelig gav mersmak. Så fresh og god. Både cajunkrydder og spicy mangosalsa er noe jeg har laget i stor porsjon og kommer til å kose meg med flere dager fremover.
Håper du tester middagen. Bon appetit!

 

Kristine ♥

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg