SUPERSAFTIGE, PROTEINRIKE TYNNE PANNEKAKER

                                                                                                                                                                                            Inneholder add-linker

God lørdagsformiddag go’inger ♥ Jeg har akkurat spist en lang og deilig brunsj. I dag laget jeg supersaftige, proteinrike tynne pannekaker. Jeg blir aldri lei pannekaker! 

Disse pannekakene er muligens min favoritt oppskrift! Jeg tror det er de beste proteinpannekakene. Det er kanskje en sterk påstand. Likevel tørr jeg si det, for de er virkelig supersaftige og gode! Mums, altså! Det beste av alt er at du ikke trenger noen hokus-pokus ingredienser for å lage pannekakene. Ingen proteinpulver, stevia eller fiberfin. Alt du trenger er egg, cottage cheese, melk og mel, og eventuelt litt krydder om du ønsker det.

Supersaftige proteinrike tynne pannekaker
4 -5 store pannekaker

3 egg
2 eggehviter
150 g cottage cheese, eventuelt kesam eller gresk yoghurt
2 ss havremel, eventuelt havregryn eller annet mel, ca 25 g
0,5 dl melk
Valgfritt: 1/4 ts himalayasalt, 1/3 ts kanel, 1/4 ts vaniljepulver, 1/3 ts kardemomme og 1 ts sukringold

Ha alt i en bolle.
Bruk gjerne en stavmikser til å blande alt sammen og for å fjerne klumpene fra cottage cheesen. Du kan også bare blande alt med en visp.
Stek tynne og fine pannekaker i en panne på middels varme.
Jeg bruker litt kokosolje uten smak i pannen når jeg steker.
Server.

Som topping på pannekakene har jeg gjort det enkelt. Jeg blandet gresk yoghurt med litt sukrinmelis for å få en søt yoghurt og smurte utover pannekakene, før jeg toppet med granateplekjerner. Veldig godt!
Den perfekte lørdagsfrokosten! Eller lunsjen eller kveldsmaten. Supersaftige, proteinrike tynna pannekaker kan spises når som helst!

Nå skal jeg komme meg avgårde på jobb. Ha en nydelig lørdag!

 

Kristine ♥

6 kommentarer
    1. Laget pannekakene dine til lunsj for meg og minsten i dag. De falt i smak. Takk 🙂

    2. Jeg spiser proteinpannekaker hele tiden. Jeg skal prøve denne oppskriften til frokost i morgen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg