SUSHI BOLLE HJEMME PÅ EN – TO – TRE

Jeg vet ikke med dere, men jeg må ha minst et godt middagsaktig måltid om dagen. I dag jobber jeg kveldsvakt i sykepleiejobben. Når jeg gjør det, pleier jeg alltid å lage meg en skikkelig god lunsj før jobb. I dag gikk jeg for sushi bolle. Mens jeg var på ferie spiste jeg sushi bolle, aka poke bowl, flere ganger. Jeg elsker det!

Denne varianten lager du hjemme på en – to – tre. Alt du trenger er en form fisk eller skalldyr, ferdigkokt ris, eventuelt eddik og noe søtt om du vil pimpe risen, grønnsaker og noe tilbehør. Voila!

Sushi bolle hjemme på en – to – tre

Ris*
Valgfritt: esdik og søtning, jeg brukte sukrin+
Ønsket fisk / skalldyr, jeg har brukt salma laks, scampi og kamskjell
Grønnsaker, jeg har brukt vårløk, agurk, cherrytomater, ruccola, rødløk og edamamebønner
Tilbehør, jeg brukte avokado, koriander, mango, lime, ferdigkjpøt chilimasjones fra Lofoten, wasabi, syltet ingefær og soya saus

*Du får kjøpt ferdigkokt sushiris, jeg mener å huske at den er fra Lofoten. Da setter du den bare i mikroen et par minutter, så er den klar. Denne varianten er nok så dyr, så jeg liker å koke min egen ris. Da koker jeg opp vanlig basmatiris etter anvisning på pakken. Når risen er ferdig kokt blander jeg inn 2 -4 ss edikk og 1 -2 ts sukrin+. Så er risen klar.
Del grønnsakene i staver / biter.
Finn frem tilbehøret.
Kutt fisk / skalldyr i skiver.
Legg ris i en bolle, ha over grønnsaker og fisk.
Topp med tilbehør.
Server.

Der har du en sushi bolle hjemme på en – to -tre. Det er så godt og enkelt! Oftest koker jeg en stor porsjon ris når jeg først lager, slik at jeg har sushiris til flere måltider. Da har jeg et måltid klar på to minutter! Favorittmat på sitt beste. Sunt, enkelt, raskt og veldig godt.

 

Kristine ♥

6 kommentarer

Siste innlegg