TA DE VALGENE SOM FØLES BEST FOR DEG

Det er så viktig at du tar de valgene som føles best for deg. Mange synes dette er vanskelig, og føler seg egoistisk eller selvsentrert når de gjør dette. Men det er helt feil! Det er du som er hovedpersonen i ditt liv. Skal du ha det bra, noe som burde være din førsteprioritet, må du faktisk ta de valgene som føles best for deg!

Før turte jeg for eksempel ikke si nei til ting jeg ikke ville. Ble jeg bedt på en venninnemiddag, men egentlig følte for å være for meg selv og ligge i sofaen den kvelden, tvang jeg meg selv til å dukke opp. Men når jeg verken hadde lyst, og trolig heller ikke energien til det, ble det til at jeg bare var der uten å egentlig være tilstedet. Noe også de rundt meg merket. Med årene har jeg heldigvis blitt mye tryggere på meg selv. Nå tar jeg de valgene som føles riktig for meg og jeg tørr si nei. Har jeg virkelig ikke lyst til å dra på den jentekvelden, så sier jeg det slik det er, at jeg rett og slett trenger en rolig kveld for meg selv. Det er helt innafor og veldig viktig for at du skal ha det bra i det lange løp.

Og det gjelder også andre ting. Som å spise mat som gjør at du føler deg bra, uavhengig av andres kommentarer og meninger. Gjøre den aktiviteten føles riktig for deg, uavhengig at andre mener du burde gjøre intervaller eller styrketrening. Er du ulykkelig i jobben din? Vel ta et valg og se om du kan bytte jobb. Osv, osv. Du lever en gang og selv om livet forhåpentligvis varer i mange år, forsvinner disse årene farlig fort. Det er din oppgave å gjøre det beste ut av livet og da er du rett og slett nødt til å stå opp for deg selv og ta de valgene som føles best for deg. Det fortjener du!

Det var dagens tanker denne lørdagsmorgenen. Uansett hva du skal i helgen, håper jeg du tar valg som føles riktig i ditt hjerte og at du får en riktig så fin helg.

 

Kristine  ♥

6 kommentarer
    1. Beate
      Ja, absolutt. Og det mange glemmer, er at om en selv har det bra, får man også gitt mer til andre. Så det blir en positiv spiral. God klem til deg <3

    2. Sååå enig! Dette er SÅ viktig! Man må velge seg selv först! Da blir man et bedre menneske, og den ganger alle til syvende og sist! 😀 Elsker disse viktige, gode temaene du tar opp! Du er en solstråle Kristine! Du er svaret på godhet! Klem! <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg