TAKK FOR DAGEN I DAG

En rutine jeg har i livet mitt som jeg virkelig er glad og stolt over at jeg har, er at jeg avslutter hver dag på en positiv måte og å tenke at jeg er heldig.

Hver kveld, mens jeg står å pusser tenner gjør jeg igjennom dagen som har passert og tenker på det jeg har gjort, sett og opplevd. Så takker jeg for alt det gode. Herlighet så heldig jeg er, tenker jeg, som har følt eller gjort x og y. Det er ikke de store tingene, det er små ting som at jeg fikk en hyggelig telefonsamtale av en venninne, at en bloggleser la igjen noen koselige ord, at solen skinnte vakkert, at jeg tok meg tid til å puste dypt midt i arbeidsdagen, eller at jeg unnet meg en nydelig blomsterbukett.

For all del, det er dager hvor dagen føles dritt og det er vanskelig å finne noe positivt, men det er nettopp disse dagene denne rutinen er ekstra viktig. For det er stort sett noe bra med hver eneste dag, og det er nettopp disse dagene jeg trenger å finne det positive.

Det at jeg hver dag avslutter dagen på en slik måte, er min måte å si takk for i dag, og det gjør meg bevist på alt det fine jeg har i livet mitt. Det gjør at jeg setter pris på de små tingene så mye mer og at jeg føler meg heldig.

 

Kristine ♥

4 kommentarer
    1. Super smart og veldig nyttig! 🤩
      Jeg gjør noe lignende selv også. Skriver opp 3 ting jeg er takknemmelig for hver morgen.
      På kvelden oppsummerer jeg dagen kjapt både på godt å vondt, men velger å fokusere på det positive, så jeg legger meg med et smil! God helg fineste, godeste deg! Klem! ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg