TEX MEX FORM MED SØTPOTET

Dere kjenner meg. Jeg blir aldri lei tex mex. Jeg er også veldig glad i former som jeg setter i ovnen, slik som denne. Det er jo så genialt!

I dag laget jeg denne tex mex formen med søtpotet. Det tok meg omtrent 15 minutter å forberede / steke, før jeg så satte formen inn i ovnen og den laget seg selv. Vips var mandagsmiddagen klar, i tillegg til at jeg har mat de to neste dagene også. Eventuelt om jeg fryser ned en porsjon, om jeg ikke vil ha det samme til mat tre dager på rad.

Her er altså to favoritter sammen, tex mex og form. Dette er en skikkelig god middag som kan spises som helgekos eller som ekstra kos i hverdagen. Ikke minst er middagen super om du er som meg og liker å lage middag til flere dager. Denne kan du enkelt varme opp enten i ovnen eller i mikrobølgeovnen.

Tex mex form med søtpotet
Til ca 3 personer

2 store søtpoteter, ca 800 g
1 pakke karbonadedeig
1 boks bønner, jeg har brukt sorte bønner
1 løk
1 boks maiskorn
1 boks hakkede tomater
3 ss tomatpure
1 pose tacokrydder
Valgfritt: finhakket chili
Valgfritt: litt ekstra spisskummin, løk- og paprikapulver
Revet ost

Del løk og søtpotet i terninger. 
Stek karbonadedeigen raskt i en panne. Ha i søtpotet og løk. Tilsett hakkede tomater, tomatpure, tacokrydder, samt ekstra krydder og chili om du bruker dette. La koke i 5 minutter. 
Ha i maiskorn og bønner.
Hell i en form. Strø over revet ost. 

Stek på 225 grader i 25 -30 minutter.
Server.

Jeg serverte tex mex form med en salat av spinat, cherrytomater, agurk og minimais, og en avokadomos av avokado og limejuice.
God middag!

 

Kristine ♥

4 kommentarer
    1. Ble middagen idag! Men la søtpotetene i bunnen som en slags «loaded nachos», ble så godt🤩

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg