TIGER MUFFINS 

                                                                                                                                                                                    Inneholder annonselenker

Årets første bakerunde! Og det ble tiger muffins. Muffins som er en blanding av vaniljemuffins og sjokolademuffins. Dette er jo rett og slett to fluer i en smekk! 

Grunnen til at det ble tiger muffins, var faktisk at jeg ikke hadde igjen nok kakaopulver. Jeg hadde lyst på sjokolademuffins og det var det som var planen min da jeg først begynt å bake, men da jeg åpnet boksen med kakaopulver så jeg at det var fryktelig lite igjen. Da delte jeg istedet røren i to, og lot halvparten bli med vanligesmak og tilsatte kakaopulver i den andre halvparten, slik at det ble tigermuffins. Resultatet disse tigermuffinsene med sitt fine marmorerte utsende og gode smak.

Tiger muffins

2 egg
2 ss sukrin gold
30 g havremel
20 g vaniljeprotein, jeg har brukt french vanilla*
1 ss kokosmel, eventuelt 2 ss mel som bokhvete eller spelt
1 ts bakepulver
1 -1,5 dl melk, eventuelt vann
1/4 ts salt

1/4 ts vaniljepulver
2 ss kakaopulver + 2 ss melk eller vann

Pisk egg og sukrin gold til eggedosis.
Bland sammen havremel, vaniljeprotein, kokosmel, bakepulver, salt, vaniljepulver og 1 dl melk. Tilsett eventuelt mer væske om røren blir tykk. Den skal ha en tykk vaffelrørekonsistens. Tilsett så i eggedosisen.
Bruk 2/3 av røren og fordel i 6 -7 muffinsformer.
I den resterende 1/3 av røren tilsetter du 2 ss kakao og 2 ss melk. Ha over muffinsformene. Bruk en gaffel til å røre sjokoladerøren ned i vaniljerøren.
Stek på 175 grader i 12 -15 minutter.
Avkjøl.

*vaniljeproteinpulver kan byttes ut med 20 g mel og litt ekstra søtning. 

Som du ser er det nok så enkle å lage også. Det tar ikke mange minuttene å lage røren. Ikke lenge etterpå har du deilige, saftige og gode tiger muffins. Kos deg!

Nå skal jeg ta meg en muffins og sette meg ned med online coaching arbeid.  Håper du nyter søndagen og lader opp til januars andre uke. 

 

Kristine  ​♥

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg