TØFFE STAKEINTERVALLER

Stakemaskinen altså. Det er en liten jæv**. Den ser ganske uskyldig ut der den står, oftest urørt på mitt treningssenter. men den er virkelig ikke så uskyldig som den ser ut som. Å bruke stakemaskinen er både effektivt og morsomt. Eller, sistnevnte kan vel diskuteres. Jeg for min del synes ikke det var så morsomt underveis i disse intervallene. Etterpå derimot, da synes jeg det var ganske så deilig og morsomt. Mest deilig! Disse intervallene trente jeg forrige uke og jeg var støl i både triceps og mage flere dager etterpå. 

Tøffe stakeintervaller

⋄ 5 minutter oppvarming.
Start rolig og øk intensiteten gradvis.

⋄ Intervaller
30 sekunder hard arbeid + 20 sekunder pause x 5
Her jobber du med høy intensitet og høy fart på takene i 30 sekunder, før du tar helt pause i 20 sekunder. Gjenta 5 ganger.
1 minutt pause
30 sekunder hard arbeid + 20 sekunder pause x 5
1 minutt pause
30 sekunder hard arbeid + 20 sekunder pause x 5

⋄ 5 minutter nedtrapping

Her får du virkelig trent både kondisjon, samt styrke i magemuskulaturen og armer. Og viljestyrken. Jeg måtte i hvert fall jobbe litt med det mentale underveis, for dette er virkelig tøffe stakeintervaller!

 

Kristine ♥

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg