TRAPPETRENING – EN TRENINGSØKT I TRAPPEN

Er det flere som forsøker å variere treningen og gjøre noe nytt og annerledes nå som hjemmetrening er det som gjelder? Jeg forsøker i hvert fall å endre øktene mine så mye som mulig, variere mellom kondisjonstrening og styrke, og også å gjøre ting jeg normalt ikke gjør.

I går gikk jeg for trappetrening. Alt du trenger for denne økten er altså en trapp. Her får du en real kondisjonsøkt som får det til å svi i lårene og som får pulsen til å bruse. Dette var en morsom og annerledes økt!

 Trappetrening – en treningsøkt i trappen

Finn deg en trapp.
⋄ Løp raskt opp trappen. Gå ned.

⋄ Hopp opp 1 og 1 trinn. Gå ned.
⋄ Løp raskt opp trappen, ved å ta 2 trinn av gangen. Gå ned.
⋄ Løp sidelengs opp trappen med venstre side. Gå ned.
⋄ Løp sidelengs opp trappen med høyre side. Gå ned.

Ta en kort pause på ca 1 minutt. Gjenta.
Jeg gjentok prosessen ytterligere 4 ganger, slik at jeg totalt gjøre 5 runder.

Husk at du må varme godt opp før en slik økt. Jeg anbefaler også at du trapper ned og tøyer ut etterpå. Jeg kjenner allerede nå at jeg er skikkelig støl i leggene. Jeg burde nok helt klart både varmet opp og trappet ned bedre. Da vet jeg det til neste gang. 
Håper du får en god treningsøkt!


Kristine  ♥

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg