TRE FAVORITT RUMPEØVELSER MED BOOTYBAND

                                                                                                                                                                                         Inneholder add-linker

Det går i jobb for meg disse påskedagene, så jeg har ikke mye påskeinspirasjon å komme med. Istedet tenkte jeg å vise dere tre favoritt rumpeøvelser med bootybands. For tiden leker jeg meg mye hjemme med det utstyret jeg har. Jeg har to kettlebells, bootybands og en treningsmatte. Jeg har akkurat kjøpt meg litt ekstra utstyr, da det ser ut til at treningssenteret blir stengt en stund til, som jeg håper at jeg får i posten så fort påsken er over. I mellomtiden prøver og feiler hjemme, og jeg finner stadig noen nye favoritter. Her er tre favoritt rumpeøvelser med bootband.

Jeg har på meg favoritt Rocakway tightsen, Bronx topp og  Miiego øreklokker

⋄ Ettbens rumensk markløft med bootyband
Tre den fremre foten i bootybåndet. Ta tak i det med begge hender. Ved å bøye i hoften, før det ene benet bakover, mens overkroppen kommer fremover. Før overkroppen så langt ned du klarer, uten at du krummer ryggen. Før så overkroppen opp igjen. Stram rumpen godt sammen et lite sekund når du står oppreist. Gjenta. Bevegelsen skal skje i hoften, mens bakside lår og rumpe gjør jobben. Ryggen skal holdes rett under hele øvelsen. Gjør deg ferdig med et ben, før du så gjentar på neste ben.

⋄ Opphøyd glute bridge med booty band
Tre bena i bootbåndet slik at du har det omtrent i knehøyde. Legg deg på gulvet, og plasser føttene på en sofa, en stol, en kjele eller lignende, slik at bena kommer opp fra bakken. Løft rumpen opp til du har en rett linje fra knærne og ned til brystet. Skivs rumpen sammen på toppen og hold 1 -2 sekunder, før du senker deg rolig ned igjen. Gjenta. Husk at du må stabilisere core muskulaturen under hele bevegelsen slik at du holder en nøytral rygg.

⋄ Sumo markløft med bootyband
Plasser føttene dine i et bootyband med litt bredere enn skulderbreddes avstand mellom føttene. La tærne peke lett utover. Bøy deg ned og ta tak i midten av båndet. Når du bøyer deg ned skal bevegelsen skje i hoften, slik at du stikker rumpen litt ut, og bøyer overkroppen fremover. Her er ryggen stabil og holder sin naturlige rette posisjon. Hev overkroppen rolig til du står oppreist. Når du står helt oppreist, skiviser du rumpen godt sammen, før du så senker overkroppen rolig ned igjen. Gjenta.

Hvor tunge disse øvelsene er og hvor mange repetisjoner du gjør, avhenger av ditt utgangspunkt og hvilke bootyband du bruker. Jeg har en slik pakke med tre bootybands, hvor det er en tung, en middels og en lettvariant. På disse øvelsene, liker jeg å bruke den tunge varianten og å forsøke å få til 15 repetisjoner.
Har du en favorittøvelse med bootyband?

 

Kristine ♥

8 kommentarer
    1. Hvor bestiller du treningsutstyr? Selv vil jeg gjerne kjøpe en 16kg kettlebell 🙂

    2. Beate
      Det tror jeg på. Føler det litt slik jeg også. En prøver og feiler og ser på trening på en litt annen måte enn tidligere. Jeg tror vi alle hadde godt av denne pålagte “pausen”.
      Takk og i lige måde. God påske <3

    3. Det er så digg å digg å ha noen skikkelig gode favoritter! 😀 En ting som er veldig interessant med å trene hjemme, er at jeg finner stadig bedre måter å gjøre diverse øvelser på. Så øktene blir bedre og bedre for hver uke. Det er jeg super glad for! Fortsatt god påske til deg, selv om du jobber mye! Du er dyktig! Klem! <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg