TRE PUST

Jeg vet med meg selv at jeg kan stresse alt for mye til tider. Det tror jeg absolutt ikke jeg er alene om! Nittini prosent av befolkningen vår, kunne hatt nytte av pusteteknikker eller andre avspenningsmetoder. Noe jeg har jobbet med det siste året, er pusten min. Dette roer meg veldig ned og jeg har virkelig begynt å like pusting. Faktisk har jeg innført ett til to minutt med rolig pust når jeg står opp og når jeg legger meg. Er jeg stresset gjør jeg også denne øvelsen.

Tre pust

Finn en god posisjon. Du kan selv velge om du vil sitte eller ligge, det viktigste er at du er komfortabel.
Pust rolig ut gjennom munnen. Her liker jeg å telle tusen og en, tusen og to, tusen og tre. Lukk munnen og så rolig inn gjennom nesen. Jeg teller her også. Hold pusten i 3 -6 sekunder. Igjen, her teller jeg.
Start så på nytt med å puste rolig ut gjennom nesten.
Gjør 3 -6 slike pust og kjenn roen senker seg i kroppen.

Kjenner du stresset griper tak i deg, uroen spre seg i kroppen eller tankene dundre i hodet. Test tre pustTre rolige pust som virkelig gjør underverker og får deg til å føle deg som et nytt menneske. Om du ikke tror meg, så prøv bare en gang. Det tar mindre enn ett minutt!  Prøv og kjenn hvor godt det føles i kroppen og hodet. Det renser virkelig opp!

 

Kristine ♥

4 kommentarer
    1. Takk for at du deler sånne innlegg. Minner oss på at vi må ta være på oss selv ikke bare med mat og trening ♥

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg