TREDELT HJEMMEØKT – KONDISJON OG STYRKE

                                                                                                                                                                          Inneholder sponsede klær

Jeg fikk mannet meg opp til en treningsøkt tidligere i dag. Det er rart hvor lang dørstokkmilen kan være, til tross for at hjemmetrening gjøres uten å gå over dørstokken! For min del tror jeg faktisk ikke at det er selve hjemmetreningskonseptet som er hovedproblemet. Det er nok heller det at jeg har hatt litt mye å styre med den siste uken. Jeg jobber langt mer enn tidligere, både som sykepleier og som online coach, og jeg pusser opp. Jeg føler at jeg har gjort noe konstant. Både kropp og hode føles tyngre enn normalt, og det er nok årsaken til den manglende motivasjonen.  Nå er i hvert fall soverommet noenlunde klart og jeg kan sove der igjen. Det vil nok hjelpe.

Jeg har på meg Mint leo tights, Mint leo sportsbh og Mint split singlet

Uansett, over til treningsøkten jeg trente i dag. Jeg laget en tredelt hjemmeøkt hvor jeg trente både styrke og kondisjon. Her delte jeg altså opp i 3 deler, hvor del 1 bestod av styrke på underkroppen, del 2 bestod av styrke på overkroppen og del 3 bestod av en kondisjonsdel. Hver del hadde 3 øvelser. Her trenger du ikke noe utstyr annet en del selv og en krakk, en stol, benk, sofa eller lignende. Ønsker du å gjøre økten tyngre, kan du også bruke noen manualer eller fylle noen 1,5 liters flasker med væske og bruke de som vekt.

Bulgarske utfall.

Ettbens hip thrust.

Skulder push ups.

V-ups.

 

Tredelt hjemmeøkt – kondisjons og styrke

⋄ Del 1
Bulgarske utfall
Ettbens hip thrust
Ettbens knebøy

⋄ Del 2
Dips på stol
Skulderpush ups
V- ups

⋄ Del 3
Burpees
Hoppende knebøy
Høye kneløft løpende på stedet

Gjennomfør 15 repetisjoner av hver øvelse i en del rett etter hverandre, før du så tar en pause og gjentar en gang til. Gjør totalt 3 runder av hver del før du så går videre på neste del. Det vil si at du først gjennomfører 15 repetisjoner bulgarske utfall, så går rett på 15 repetisjoner ettbens hip thrust, så 15 repetisjoner på ettbens knebøy. Deretter tar du en kort pause, før du gjentar dette. Du gjentar totalt 3 ganger og så går videre på del 2. Husk at på ettbensøvelsene, må du gjøre 15 repetisjoner på hvert ben.

Økten tar cirka 30 minutter, men på grunn av høyt repetisjonsantall og kondisjonsdelen på slutten, får du opp pulsen, blir svett og god. Tagg meg gjerne på instagram om du tester økten, @Kristine_aure.

 

Kristine ♥

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg