TYNNE PANNEKAKER MED JORDBÆRKREM

                                                                                                                                                                                                   Inneholder add-linker

I dag ble det deilige tynne pannekaker med jordbærkrem etter trening. Jeg var ikke spesielt sulten, men forsøker alltid å få i meg næring i løpet av en times tid etter treningsøkten min er ferdig. Da måtte jeg lage noe ekstra godt for å klare å få ned mat. Pannekaker var det rette for den oppgaven. Spesielt når jeg fylte dem med deilig jordbærkrem.

Du kan selvfølgelige spise pannekakene som de er eller ha på annet pålegg. Prøv gjerne med jorbdærkrem. Det er søtt, friskt og deilig.

Tynne pannekaker med jordbærkrem
Til 1 person

Tynnepannekaker
1 dl melk, jeg brukte kokosmelk det gir en deilig fylde
2 egg 
3 ss mel, jeg brukte 1 ss havremel, 1 ss rismel og 1 ss vaniljeproteinpulver i smaken french vanilla
Bittelitt vaniljepulver, litt kanel og kardemomme
En liten klype salt

Jordbærkrem
2 gode håndfulle jordbær, ca 150, helst frosne
1 dl yoghurt / kokoskrem, jeg brukte kokoskrem
1 ss sitronsaft, kan sløyfes
1/4 ts vaniljepulver

Bland sammen alle ingrediensene til pannekaken. La svelle i 4 -5 minutter.
Stek tynne pannekaker i en panne på middels varme. Jeg steker i litt ghee

Mens pannekakene steker, lager du jordbækremen. 
Jeg anbefaler å bruke frosne jordbær som du tiner. De gir mer væske og smak. Mos så sammen alle ingrediensene. Tilsett eventuelt søtning om du ønsker en søtere smak. 

Fyll pannekakene med jordbærkrem og server. 

Da er det bare å si godt måltid. Spis og kos deg!

 

Kristine ♥

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg