UKENS LØPETUR

Jeg har satt meg et mål om å løpe to ganger i uken. Rett og slett fordi kondisjonen og hjertepumpen har godt av det! 

Jeg kom akkurat hjem fra en deilig løpetur ute. Nå glinser hele meg av svette! I formiddag var det online coaching arbeid som stod på planen. Da sitter jeg å jobber foran pcen, har Skype møter med pt-kunder og oppdaterer trenings- og kostholdsoppsett. Etter fem timer på rumpestumpen, var jeg skikkelig rastløs og jeg bestemte meg for å ta meg en løpetur.

Akkurat nå er det perfekt løpetemperatur i mine øyne. Det er varmt, men overskyet slik at ikke solsteken skinner rett på meg når jeg løper. Da kan det fort bli for varmt. Jeg satte på spillelisten min, tok på meg joggeskoene og løp i vei. Skal jeg være helt ærlig, må jeg si at de første tjue minuttene ikke var særlig behagelige! Føttene var tunge, bena hadde ikke noe fart og ville rett og slett ikke komme igang. Vips, føltes det stikk motsatt!

Alltid når jeg løper føler jeg at det skjer noe magisk etter cirka femten minutter. Da slår endorfinene og løpegleden inn, og det føles plutselig enkelt og moro å løpe. Uansett hvor tungt det er å komme i gang, føles det alltid så mye bedre etter det lille kvarteret. Er det flere som har det slik? Resten av turen storkoste jeg meg!

Min oppfordring til dere er altså å gi det femten minutter. Ikke tenkt så mye. Bare sett i gang med treningsøkten din! Uansett hva du hadde tenkt å gjøre, om det er en joggetur, yoga i stuen, en styrkeøkt eller noe helt annet. Bare hopp i treningsklærne og sett igang. Om du fortsatt er skikkelig umotivert og har lite lyst til å fortsette etter femten minutter, ja da kan du gi deg. Men gi det femten minutter. Ni åtte prosent av tiden, vil du være så godt i gang med økten at du fortsetter. Og om du ikke gjør det, har du i hvert fall prøvd. 

 

Kristine ♥

8 kommentarer
    1. Anonym
      Tenker du på prosjektet jeg hadde i august -desember. Jeg oppdaterte om det på slutten av prosjektet i desember. Jeg gikk opp 5 kilo, så jeg vil si at det var vellykket. Når du sier sykdommen, mener du da operasjonene? De gjorde at jeg raste ned de 5 kiloene igjen. Jeg måtte faste mye pga operasjoner og undersøkelser.

      Angående tips til å gå opp i vekt, har jeg skrevet et innlegg om det her 🙂
      https://dedication.blogg.no/hva-jeg-gjor-for-a-ga-opp-i-vekt.html

    2. Du fikk meg til å komme meg ut i dag. Ikke løping da. Men én gåtur. Takk. Føler meg så mye bedre etterpå <3

    3. Vil bare si at du stråler for tida. Du ser ut som du har funnet livsgleden 🙂

    4. Hei,
      Jeg lurte på om du kunne oppdatere noe på dette vektprosjektet du hadde?
      Hvordan gikk det? Påvirket sykdommen i den ene eller andre retningen?
      Har du noen tips til andre?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg