UPERFEKTE PERFEKTE DEG

Jeg er langt fra perfekt i alt, men jeg er perfekt i å være meg. Du er uperfekt, men du er perfekt i å være akkurat deg. Vi har alle være spesielle særpreg, personlighetstrekk og kvaliteter som gjør deg til deg.  Vi har alle noen “rare greier”. Jeg for min del vet jeg er klønete, jeg er en såkalt loner som trives best i eget selskap, jeg elsker å nerde og lese forskning mens jeg tar meg et glass vin og jeg sover med en kosebamse – til tross for at jeg er trettien år. Når jeg var yngre fikk jeg blant annet høre at jeg ikke måtte lese så mye forskning og at jeg måtte være mer sosial. Som de fleste andre unge, var jeg nok så usikker på meg selv og følte ofte at jeg måtte endre den jeg var for å passe inn i samfunnet. Det er derfor jeg skriver dette i dag. Fordi jeg tror svært mange av oss føler på det at vi må endre den man er for å passe inn. Og det er her jeg vil si at; ja, du er uperfekt (for det finnes virkelig ingen perfekte mennesker i denne verden), men du er perfekt i å være deg. Ingen kan være, kjenne, tenke eller føle på samme måte som deg.  

Hvis du har et bilde av hvem du ønsker å være, enten det er fysisk eller psykisk, ta et oppgjør med deg selv og spør deg selv hvorfor. Er det fordi at du vil forbedre den DU er? Vel flott, vi kan alle jobbe for å bli en enda bedre utgave av oss selv. Eller er det fordi du ønsker å være mer som noen andre?  Hvis du har et ønske om å være mer som et annet menneske, vil jeg i så fall anbefale deg å heller jobbe med deg selv. Hvis du jakter på å bli som noen andre, vil du bare bli skuffet og aldri komme i mål. Det finnes ingen feilfrie mennesker og du vil aldri klare å bli som et annet menneske. 

Er du usikker på de uperfekte tingene som gjør deg til deg? Det har du ingen grunn til kjære deg. Slutt å skjule hvem du er, skjemmes over hvem du er, og forsøk heller å omfavne deg selv og godta hele deg. Jobb med å akseptere hele deg. Både innvendig og utvendig. Du trenger ikke digge eller elske alle sidene av deg selv, men du må godta de. Den dag i dag, har jeg fortsatt sider av meg selv jeg er noe usikker på, men jeg aksepterer de og går godt overens med de. 

Forsøk å fokuser på det du faktisk liker ved deg selv og la det du er usikker på ta mindre plass. Så i stedet for å mislike den høye latteren eller de små puppene, tenk heller på det flotte smilet du har eller hvor dyktig du er i jobben din. 
Slutt å sammenlignede deg med andre. Det er bare en energikrever. Det vil alltid være noen som er smartere, sterkere, penere, ….. en deg. Så bare slutt med det! 
Hvis et menneske ikke godtar deg for de du er, vel da er det adios amigo! Dette menneske er faktisk ikke verdt å ha i livet ditt. Velg heller å bruke din tid, kjærlighet og energi på de mennesker som liker deg for det fantastiske mennesket du er. 
Vær den uperfekte perfekte deg du er.

Det var dagens tanker. Håper du får en riktig så bra helg, hvor du kan være den uperfekte, perfekte deg. 

 

Kristine ♥

4 kommentarer
    1. Beate
      Hihi. Da er vi to. Det er viktig å kunne filosofere over livet og alt det bringer med. Jeg forstår akkurat hva du mener. Bedre å være litt uperfekt enn helt kjedelig og gjennomsnittlig 😉 Håper du nyter helgen. God klem <3

    2. Preach woman!🙌 Så enig! Ingen er perfekt! Jeg filosoferer ganske mye, gjerne over et glass vin, hehe!😉 Og det som er nærmest perfekt, må jo å være et gjennomsnitts menneske… for det er jo det akkurat passe som er best! For mye er jo ikke bra, og for lite er jo heller ikke bra… Så ja… huff, det ble litt rotete men håper du forstod😉 Ha en strålende helg fine, gode deg! Ferdig trent her, nå venter litt vin og potetgull og sofa!❤️

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg