VERDENS ENKLESTE HJEMMELAGDE GLØGG OG JULEMSUIKK

Jeg tror jeg har drukket denne gløggen så og si hver eneste dag siden første desember. Det må være verdens enkleste gløgg. Det tar ikke mer enn et knapt minutt å lage den. Så har du en skikkelig god og hjemmelaget gløgg.

Verdens enkleste hjemmelagede gløgg
Til 1 kopp

Ca 0,5 dl sukkerfri solbærsirup
1 kanelstang
4 nellikspikre
2 skiver ingefær
1/2 ts sukrin
2,5 dl varmt vann

Kok opp vann. 
Ha resten av ingrediensene i en kopp. Hell over kokende vann. 
La det trekke et lite minutt og nyt.

Skal jeg gjøre meg ekstra flid med gløggen og lage den til flere, varmer jeg alt opp i en kjele og tilsetter saften fra 1/4 appelsin per kopp samt har i 1 stjerneanis, 2 kardemommefrø og litt vaniljepulver. Da blir gløggen virkelig magisk god.  Server med mandler og rosiner om du ønsker det.


I skrivende stund sitter jeg faktisk her med en kopp gløgg og hører på julemusikk. Jeg har laget min egen spilleliste som jeg har kalt julestemning. Du kan høre den her. Den gir meg maksimal julestemning. Jeg liker nemlig rolig, litt jazz- og pianoinspirert julemusikk. Jeg får rett og slett skikkelig godvibes av denne listen. 

Håper du får en nydelig tirsdagskveld. Kanskje med gløgg og julemusikk? Uansett håper jeg du nyter denne magiske desemberdagen.

 

Kristine ♥

6 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg