WALL BALLS OG DAGENS ØKT

Hei denne onsdagen! Har du hatt en fin dag? Jeg har jobbet dag på sykehuset og nå kom jeg akkurat hjem fra en treningsøkt. I dag følte jeg endelig at hodet var helt på plass etter hjernerystelsen. Som jeg nevnte på mandag, fikk jeg hjernerystelse i begynnelsen av forrige uke. Det er litt flaut hvordan jeg klarte det. Veldig typisk kløne – Kristine! Jeg ble så gira da jeg klarte kipping pull ups og ble litt vel ivrig under treningsøkten. Da slang jeg meg litt for fort og krasjet haken inn i riggen. Da dro jeg til slik at jeg så krasjet pannen inn i riggen, noe som var veldig vondt, så jeg slapp taket. Da datt jeg rett ned, traff hodet i stangen i riggen, mens jeg så fløy nedover mot bakken og endte med å lade med bakhodet i gulvet. Jada. Da svartnet det godt for meg! Hele forrige uke ble relativt amputert. Jeg hadde vondt i hodet og ble lett svimmel. Jeg har vært på trening de siste dagene, men har da ikke følt meg på topp og tatt det veldig forsiktig. I dag følte jeg endelig at jeg kunne ta i et tak og at jeg ikke var svimmel i det hele tatt. Det var deilig!

Jeg kjørte en kort styrkeøkt med gående utfall og stangroing i supersett. 4 sett med 8 -10 repetisjoner. Deretter gjorde jeg en wod.

5 runder med
20 wall balls
20 push ups
20 dumbell thrusters annen hver arm, så 10 på hver arm
20 squat
20 sit ups

Øvelsene gjøres rett etter hverandre uten pause. Gjør 5 runder på kortest mulig tid.
Husk at selv om øvelsene skal gjøres raskt, skal teknikken fortsatt være bra og du skal ha kontroll når du gjør hver øvelsene.

En morsom liten wod som passer fint som avslutting på en styrkeøkt eller når du kun vil ha en rask kjappis av en treningsøkt.

Etter økten føler jeg meg bare skikkelig glad og energisk! Jeg tror det bare er følelsen av at kroppen fungerte hundre prosent igjen. Noe som gjør meg litt i ekstase!  Nå skal jeg sette i gang med middagen. Ha en super onsdagskveld videre!

 

Kristine ♥

6 kommentarer
    1. Haha. Det er litt imponerende ay du fikk til det 🤣🤣 men jeg er glad du er bedre ♥

    2. Kan aldri tro kipping pull ups er en bra øvelse. Stakkars skuldre på sikt, de utsettes for enorm påkjenning og i mine øyne skriker øvelsen «slitasje» !

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg