WRAPLUNSJ, MATPAKKETIPS OG MALING

I dag har jeg helt fri. Det har jeg ikke hatt på mange uker! Når jeg våknet i dag, føltes det faktisk litt unødvendig og merkelig. Hva skulle jeg gjøre nå? Jeg bestemte meg brått for å male stue- og kjøkkenveggene!

Jeg må le av meg selv altså. Da jeg flyttet inn for tre uker siden, tenkte jeg at jeg ikke skulle gjøre noe med det første. Bo meg litt inn og finne ut hva jeg vil. Nå er allerede soverommet malt, både tak, lister og vegger, alle kjøkkenfronter er malt, møbler har en totalt annen plasser, jeg har kjøpt inn diverse nytt og nå blir det veggene i stuen og kjøkkenet som får en forvandling. På en liten måned, får jeg en helt ny leilighet. Jeg elsker det! Synes rett og slett det er knall gøy med oppussing, interiør og å lage leiligheten til min leilighet.

Slik sitter jeg i skrivende stund med wraplunsjen min og malekaos rundt meg!

Interiør er faktisk en stor interesse hos meg, som om det er noe som har kommet lite gjennom via bloggen. Her har jeg jo hovedsakelig skrevet om trening, mat og psykisk helse. Jeg har flere sider og interesser og interiør er en stor del av det. Faktisk var det slik at jeg ville bli interiørarkitekt da jeg gikk på ungdomsskolen. Derfor gikk jeg linjen på videregående som heter kunst, design og arkitektur. Under disse tre årene på videregående endret livet seg, jeg ble mer interessert for trening, mat og helse, samt at rådgiveren min på skolen mente at man ikke kunne leve økonomisk bra som interiørarkitekt i Norge. I ettertid synes jeg forøvrig det er veldig merkelig å si noe slik at en rådgiver, men, men. Jeg endte med å ta videreutdanning innenfor ernæring og tok da en bachelor i ernæring og personlig trener studiet, i stedet for å gå videre med interiørdrømmen. Noe jeg ikke angrer på et sekund. I ettertid har jeg jo også tatt en bachelor i sykepleie. Nå stortrives jeg med mine to jobber som sykepleier og online coach. Jeg ville ikke hatt det anerledes! Selv om jeg la interiørdrømmen på hyllen, er jeg glad det har blitt som det er blitt. Interiør får heller være en hobby.

Før jeg setter igang med malingen, har jeg laget meg wraplunsj for i dag og imorgen. Når veggene malen og alt er dekket til, er det fint å kunne ha mat lett tilgjengelig. Da er wraps genialt. Jeg laget seks stykker og sitter å spiser en i skrivende stund. Jeg smurte tortillalefser med smørost og pesto. Deretter hadde jeg i løk i skiver, paprika i skiver, tomat i skiver, noen salatblader og laks. For å få wrapsene til å sitte godt sammen når man bretter de, har jeg litt smørost i kanten av wrapen. det fungerer som et slags lim. Da holder de fasongen. Så pakker jeg dem inn i aluminiumsfolie og oppbevarer i kjøleskapet. En slik wraplunsj er  er et supert matpakketips. De holder de seg godt i to til tre døgn.

Nå skal jeg sette i gang med malingen. Jeg går for en lys, litt varm gråtone på veggene og en matt hvittone i taket. Jeg gleder meg så til å se resultatet og lover å vise dere mer av leiligheten etterhvert som jeg kommer på plass.
Ønsker deg en nydelig lørdag.

 

Kristine ♥

4 kommentarer
    1. Beate
      Ja, det er jo slik det blir et “hjem” og ikke bare et bosted. En må gjøre det sitt eget. Jeg håper det blir bra og gledder meg til jeg føler meg litt ferdig….selv om man trolig aldri blir ferdig….det finnes vel alltids noe å gjøre, male på nytt eller ordne! Hihi…
      Ha en super uke. Klemklem <3

    2. Så hærlig å gjøre leiligheten slik du trives best i den! 😀 Blir gøy å se hvordan det blir hos deg! Goood Lørdag til deg også! Klem! <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg