Supersunn softis

Dette så jeg på Rachel Ray Show under en av kardioøktene mine.
Supersunn softis høres nesten for godt ut til å være sant og jeg var skeptisk til at fryst banan kunne bli til kremaktig is.
Resultatet ble kjempe bra, dette må dere prøves.
Jeg elsker sunt søtt! 

Supersunn softis
Frossen banan i skiver
her har jeg brukt to mellomstore bananer
Litt væske
jeg brukte to ss med skummet melk
Smakstilsetninger: vaniljepulver, stevia, sukrin, sjokoladepulver, sjokoladebiter, nøtter, osv.


Frys bananen i skiver.
Legg bananen utover før den fryses, da er det lettere å skille skivene fra hverandre.


Ha bananskivene i en food prosessor.
Jeg har ingen slik prosessor, men brukte en mikser isteden. Det fungerte greit, men tar bare litt lenger tid.


Miks til bananen er blitt hvit og kremaktig.
Tilsett ønsket smakstilsetning og miks godt.
Jeg lagde to varianter.


En med sjokolade.
Her tilsatte jeg 2 ss raw kakaopulver, 1/2 yaconsirup og 3 dråper stevia english toffee.
Denne sjokoladeisen er raw og full av supermat.
I tillegg toppet jeg med litt raspet sukkerfri sjokolade.
Alle disse ingrediensene får du kjøpt på Iherb. Bruker du kode OKE701 får du 5$ i rabatt på din første bestilling.


Og en porsjon med vanilje.
Her tilsatte jeg 1/2 ts med vaniljepulver og 2 dråper stevia vanilje med litt raspet sukkerfri sjokolade som topping.


Sunt, nyttig og veldig, veldig godt :grin:
Perfekt i sommervarmen, om vi er så heldig å få møte sommeren i år.

Kristine ♥

32 kommentarer

Siste innlegg