RISBOLLER

Ristopper, også kalt rissjokolade og negerboller – kjært barn har mange navn.
Dette er barnas favoritt blant julebaksten, og jeg skal ærlig innrømme at det er en av mine favoritter også.
Denne oppskriften ble utrolig god og vellykket.
Både smak, konsistens og utseende ble topp.
Prøv selv!

Sunne risboller

100 g go lean frokostblanding eller puffet ris
70 g sukkerfri sjokolade
30 g melkesjokoladeprotein
5 ss skummet melk

Smelt sjokoladen og avkjøl litt.
Bland forsiktig inn melken og proteinpulveret.
Rør så inn frokostblandingen.
Lag topper på et bakepapir, jeg fikk 15 stykker,  og vent til ristoppene stiver.
Nyt.


Go Lean er en veldig god frokostblanding fra iHerb, den fås kjøpt her.
Den er sukkerfri, crunzy og nok så proteinrik.
Jeg har kjøpt den her.
Er det første gang du handler på iHerb får du 5 $ i rabatt om du oppgir koden OKE701.

Hver risbolle, av 15 stykker, gir:
47 kcal, 3,5 g protein, 1,7 g fett og 6,2 g karbohydrater.

Kristine 

24 kommentarer
    1. Jeg fikk skikkelig lyst på noe søtt, men sunt, i kveld, så da bladde jeg meg litt tilbake i bloggen din for å se om jeg fant noe jeg hadde lyst på. Og da jeg så overskriften på dette innlegget her så tenkte jeg “yes, det hadde vært godt!”, men da jeg gikk inn på innlegget så var det ikke det jeg hadde sett for meg. Hehe.
      For det jeg kaller negerboller er noe annet enn sånne risboller, nemlig. Om du går på google og søker på negerboller så kommer det opp bilder av de jeg tenker på. Det er kokos på de. Og jeg er ikke noe flink til å lage egne oppskrifter, så jeg tenkte på om du hadde noe forslag til en sunn variant av de? Er så mange år siden jeg har spist det, bare husker at det var kjempe godt! 🙂

    2. Det ser fantastisk ut!
      Du må teste ut tagatose til julebaksten din. Ser folk sier den gjør baksten seig blandt annet.

    3. Risboller gir meg minner om mine barnebursdager for mange, mange år siden. Det var fast inventar da jeg fylte år og skulle feire med vennene mine. Jammen godt er det 😀

    4. Wow, skal si du står på på bakefronten! 🙂 Gleder meg til å komme hjem til jul å bake masse!

    5. Hei kristine!! jeg er ei jente på 15 år, som har slitt med anoreksia en lang stund.Så begynnte jeg å bli frisk. så utviklet jeg en annen sjukdom, husker ikke hva den heter, men den er slik at jeg må trene hver dag og mye, å bare spise sunt. Så kom jeg over det, og fikk overspiselse…. hater det!! å nå holder jeg på å uvikle bulemi. jeg prøver å spy ofte, men klarere det ikke. Jeg vil egentle ikke spy, men jeg vil få opp all maten jeg har spist.
      kan du gi meg noen tips? kan du kansje fortelle om din spiseforstyrelse? har lest bloggen din veldig lenge så jeg husker du har sagt:)

    6. SV: Det godiskurset var dessverre den 22.november.. Står om det litt lenger ned på bloggen min. Et kjempebra kurs, synd du gikk glipp av det! Men det kommer nok igjen neste år tenker jeg 😀

    7. Hei Kristine. Jeg har et spørsmål til deg, håper du kan ta deg tid til å svare 🙂 Jeg vurderer å begynde med periodisk faste, har lest om det mye denne uken og hørt mye positivt om det lenge, så har veldig lyst å prøve. Men jeg bruker alltid å trene styrke på morgenen! Er det slik at man må ta BCAA før man trener på morgenen, kan man ikke trene styrke på helt tom mage uten å miste muskelmasse? Finnest det ingen “alternativ”? Nå ble det mye spørsmål, men jeg aner ikke hvilken type eller hvor jeg skal få tak i dette, har du såfall noen tips? 🙂 Håper du ikkje syntest dette var for dumme spørsmål, jeg er bare ivrig og nyskjerrig 🙂 ha en fin dag!

    8. Jeg er et monster på å spise puffede ting i alle former og fasonger: Riskaker, puffet ris, puffet havre… Jeg må nok prøve meg på noe sånt, ja 🙂 Ser nydelig ut!
      God onsdag, søte Kristine!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg