DAG FIRE

Nå sitter jeg her med desserten min og leser kommentarene deres.
Tusen takk for mange gode tilbakemeldinger på mitt forrige innlegg. Du har ingen anelse om hvor glad jeg blir av deres gode ord.
Det er vår oppgave å “opplyse verden”. Ved å bruke munnen, forklare og fortelle kan vi få flere jenter inn på styrkerommet :grin:
Det er min oppfordring til deg.


I min tallerken akkurat nå:
Biola naturell i blandet sukrinmelis og vaniljeprotein (det blir vaniljebiola) med banan, blåbær, bringebær og frøblanding.

I dag er var det dag fire av det nye treningsprogrammet.
Jeg stortrives :mrgreen:
I og med at jeg aldri har trent på denne måten, med mange sett og få repetisjoner, kjenner jeg det utrolig godt i kroppen. Jeg er kjenner det fortsatt i bena etter økten på mandag!
Det var ben og mage som stod for tur.
– Knebøy mot boks
35 kg: 6 repetisjoner
37,5 kg: 5 repetisjoner
40 kg: 5 repetisjoner
45 kg: 5 repetisjoner
50 kg: 4 repetisjoner – faild! her klarte jeg ikke mer!
– Benpress
100 kg: 7 repetisjoner
105 kg: 6 repetisjoner
110 kg: 5 repetisjoner
115 kg: 5 repetisjoner
120 kg: 5 repetisjoner
– Leg ex
35 kg: 6 repetisjoner
40 kg: 6 repetisjoner
45 kg : 5 repetisjoner
50 kg: 5 repetisjoner
60 kg: 4 repetisjoner
– Lår curl
40 kg: 6 repetisjoner
45 kg: 5 repetisjoner
50 kg: 5 repetisjoner
– Step up i smith-maskin- ny øvelse
35 kg: 10 repetisjoner
40 kg: 10 repetisjoner
– Situps på BOSU-ball med manual på brystet
12 kg: 10 repetisjoner
12 kg: 10 repetisjoner
14 kg: 10 repetisjoner
14 kg: 10 repetisjoner


Til middag laget jeg hjemmelaget sweet and sour.
Det er første gangen jeg har laget det selv (her pleier jeg å kjøpe glass *kremt).
Til sausen blandet jeg sammen 1 ss sukrin, 2 ss soya saus, 1 buljongterning, 1 ss ketchup, 1 ts jbk-mel (eventuelt maizena) og 1 dl vann, som jeg kokte lett opp. Deretter blandet jeg i fersk ananas i terninger, svinekjøtt, rødløk, finhakket chili og hvitløk. Etter at gryten har kokt et par minutter er det klart.
Jeg serverte med en enkel salat av hjertesalat, cherrytomater, vårløk og gul, rød og oransje paprika.
Veldig enkelt og godt.
No more ferdigglass på meg!

Ha en god kveld.
Kristine

24 kommentarer
    1. Tine:
      CLA er stort sett bortkastet penger, ja.
      Søk det opp på fitnessbloggen for eksempel. Det er lite studier som viser at det faktisk virker.

    2. Lila:
      Skiturer er jo veldig hard trening det. Yoga er også god trening. Jeg skulle ønske jeg hadde mer tålmodighet til det 😉
      God helg 🙂

    3. Linda:
      Hei Linda.
      Så koselig at jeg er en del av kaffebiten din på morgenen 🙂
      I en periode nå har jeg ikke hatt noen plan på treningen, hatt hovedfokus på styrketrening, men trent etter lyst, energi og dagsform. Da hadde jeg ingen mal på hvor mange sett, repetisjoner eller hvilke øvelser jeg skulle gjøre.
      Denne uken her begynte jeg med et nytt styrkeprogram. Det vil jeg trene i fire uker, da er det de samme øktene med samme øvelser hver uke.
      Programmet har jeg laget selv, men tanken bak er 5 * 5 programmet, du finner mange artikler om dette på nett.
      Hvor mange fridager jeg har styrke jeg tidligere av dagsform, tok en dag av gange. De neste fire ukene har jeg en fridag hver uke, men da skal det sies at jeg til gjengjeld kun trener styrketrening og ingen kondisjonstrening.
      Om du er usikker på hvordan du setter ett program ville jeg spurt noen om hjelp. Du finner flere gode programer på http://www.myrevolution.no , her ligger også et typisk 5*5 program.
      Lykke til 🙂

    4. Kristin:
      Jeg tar ikke tiden på pausene mine, settene autoreguleres. Jeg begynner på et nytt sett når musklene har fått hvilt seg litt og jeg føler meg klar for et nytt et 🙂 Har jeg en dag jeg er sliten, vil jeg da automatisk ha lengre pauser enn en dag jeg er full av energi
      Jeg har mange sett, ja, men få repetisjoner. Øktene mine tar sjeldent mer enn 45 minutter.

    5. Maria:
      Grunnen til at jeg valgte smith-maskin er rett og slett fordi jeg klarer å legge på mer vekter der enn om jeg for eksempel bruker manualer sliter jeg med å holde en 20 kilos manual i hver hånd.

    6. Andrea:
      Jo, takk for det. Trening er gøy 🙂
      Jeg varmer som regel opp 2 -3 minutter med gåing på møllen. Det første settet mitt på hver øvelse er også ganske lett, slik at det blir på en måte et oppvarmingssett.

    7. Vilde:
      Hei du, og tusen takk for en kjempe koselig kommentar 🙂
      Jeg blir rørt når jeg leser så gode ord. Noen ganger lurer jeg på hvem alle disse fine menneskene er, derfor blir jeg ekstra glad når jeg ser at de selv har en blogg, som deg, slik at jeg kan gå inn og titte. Hehe…
      Godt at du er på vei tilbake i riktige spor. Og igjen, utrolig koselig at jeg hjelper deg på veien.
      Keep it up 🙂 Ha en super helg.

    8. Maria:
      Jeg er ikke helt sikker på om jeg skjønte spørsmålet ditt. Er det hvor mange sett jeg vanligvis har som er spørsmålet?
      Tidligere har jeg kjørt mellom 2 og maks 4 sett, da med lettere vekter. Det er deilig å gjøre noe litt annet 🙂

    9. Hei Kristine! Takk for en super blogg med mye inspirasjon! Jeg lurte bare på om du
      har noen erfaring med CLA? Eller om du vet om noe som funker bedre?:)

    10. Du er så flink med treningen. Har blitt mest yoga og skiturer på meg i det siste, men satser på å være back on track neste uke. God helg søta:)

    11. Jeg leser bloggen din med glede til morgenkaffen min hver dag på jobb (ikke protein kaffe vel og merke, men jeg har bestilt protein pulver for første gang i mitt liv nå nettopp).
      Jeg har trent en del styrke selv, men aldri helt på ditt nivå. Jeg vil så gjerne på ditt nivå, men jeg føler jeg trenger litt hjelp med å komme i gang med et program. Jeg lurer på en ting – når det gjelder de øvelsene du gjør – er du konsekvent fra uke til uke? Slik at hvis du for eksempel trente ben i går (torsdag) så gjør du det samme neste torsdag også? En annen ting – hvor mange fridager har du per uke? Laget du programmet selv? Sorry – mange spm her..
      Tusen takk for at du inspirerer!! 🙂

    12. Hjemmelaget saus smaker ofte mye bedre, syns jeg, bare litt tiltak å lage det i blant:)
      Gøy å høre at du trives med det nye programmet!

    13. Hei Kristine
      Jeg lurer på en enkel sak – du har innmari mange sett per øvelse,
      hvor lange pauser har du mellom hvert sett?
      Og hvor lange er øktene dine?
      Flinka! 🙂

    14. Step-up i smithmaskin ja, den var ny. Men hvorfor smithmaskin og ikke frivekter?

    15. Du er helt fantastisk. Hr hatt en utskjeivelse (haha, vanskelig ord!) men er heldigvis tilbake på rett sti nå! Mye av inspirasjonen min (om ikke all) tar jeg fra deg. det at du er så sterk på hva du vil. du er ikke bare sterk fysisk men også, som jeg syntes er det viktigste, sterk psykisk! tusen takk for at du klarte å dytte meg ut på riktig vei med noen utrolig inspirasjonskilder av noen innlegg! Ha en fortsatt super torsdag, håper resten av uka også har vært/kommer til å være kjempefin!Klem vilde:D

    16. Mmm, maten så digg ut! Her i gården ble det kveite i dag, namm…
      Så ut som du hadde en rimelig bra økt i dag, liker det!
      Ha en fin kveld 😀

    17. Naaaaam! 😀 Ser i hvert fall kjempegodt ut!
      Og du er flink du, Kristine! Håper mange, mange, mange jenter leser det forrige innlegget ditt! Og håper du får en fin torsdagskveld 🙂

    18. Jeg ser at du øker veldig mye på settene dine når du har ditt nye program. Hvor mye ligger du på “normalt” sett? Midt i, eller i toppen? Spennende oppsett..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg