BØY ER GØY


Jeg slo en slager for sjokolade og peanøtt igjen.
Dette er en fantastisk god kombinasjon.
Det søte og fyldige fra sjokoladen og det salte og crunchy fra nøttene.


Dagens forrett, mens jeg ventet på at middagen skulle bli ferdig, ble nettopp sjokoladekrem med peanøttsaus.
Himmelsk godt.
Jeg blandet en halv boks skyr naturell (mager kesam fungerer like bra) med en god dose kakaopulver, en scoop melkesjokoladeprotein (har du ikke sjokoladeprotein kan du droppe dette å bruke mer kakaopulver) sukrinmelis, et par dråper stevia sjokolade og en liten dæsj smøressens.
Peanøttsausen laget jeg av peanøttmel som jeg blandet med skummet melk, sukrinmelis, stevie eglish toffee og en liten klype salt.
Topp det hele med cashewnøtter (tom for peanøtter!).
Så godt! Jeg tror jeg må lage dette til kveldsmat også.


Penaøttmel, stevia sjokolade, stevia english toffee og smøressens får du tak i på iHerb.
Jeg har linket til alle ingrediensene i setningen over.
Bruker du koden OKE701 får du 5 $ i rabatt på din første bestilling.


Da var endelig middagen klar.
Det ser ikke så godt ut, mer som en mølje av en gryte, men godt var det.
Jeg kokte opp hakkede tomater med finhakket chili og hvitløk, litt soysaus og buljong. Tilsatte noen spiseskjeer med tomatpure og sukkerfri ketchup.
Jo lenger det koker, jo bedre blir smaken.
Så tilsatte jeg grønnsaker, bruk det en har. Jeg brukte brokkoli, rødløk, paprika og gulrot, og lot det koke til grønnsakene var møre. Det tar omtrent fem minutter. Mens grønnsakene kokte stekte jeg biff, mørbrad av storfe. Når alt er klart hadde jeg gryten i en bolle og skiver av biffen over.
Spicy, godt og veldig mettenes.

Dagens benøkt ble veldig kort, gjort på knappe 25 minutter.
Slik blir det de dagene tiden løper om kapp med en.
Så lenge jeg får gjort knebøyen min er jeg fornøyd – bøy er gøy :grin:
Ønsker du fastere og strammere lår og en mer spretten rumpe er knebøy / frontbøy den beste øvelsen. Den tar alt!
Er du nybegynner vil jeg anbefale å få noen til å hjelpe deg med teknikken. Begynn lett og øk vektene gradvis etter hvert som teknikken blir bedre.
Personlig liker jeg best dype knebøy i vanlig stativ, men må jeg ha noen som kan spotte og hjelpe meg når det begynner å bli tungt. I dag var jeg alene og jeg trente derfor dype knebøy i smith-maskinen mot boks. Tungt og godt.

-Knebøy i smith-maskin mot boks
-Benpress
-Leg curl
-Step up

Ha en fortsatt fin torsdag.
Kristine

31 kommentarer
    1. Hei, – har “sniklest” bloggen din en stund, og dette er vel første innlegget mitt.
      Og det kommer pga disse “du er blitt for mandig”kommentarene; Det er det TÅPELIGSTE jeg har hørt! Du er fit, lita og feminin!!
      Du må ikke høre et ord på hva disse over skriver. Jeg tenker det er noen som er misunnelige!;)
      Stå på, og ps: Selv ikke om du fikk mere muskler ville du ikke blitt maskulin, slik jeg ser det.
      Det er godt å være STERK!!:))))
      God helg!

    2. Du ser fantastisk ut!!!! Gi nå vær så snill beng i de dumme folke som sier du er for muskuløs! Du er perfekt!!! KlemM

    3. Eg ELSKAR knebøy, er ein heilt fantastisk øvelse 🙂
      Gledar meg til å få proteinpulver i posten, då skal det mixast og triksast! Takk for inspirasjonen 🙂

    4. Åh herregud! Snickerspudding? Så sykt godt ut! Er ikke så fan av proteinpulver. Synes de inneholder for mye tullball, men i går fant jeg endelig sun warrior med sjokoladesmak, så denne oppskriften skal testes. Gleder meg! God helg, Kristine 🙂

    5. Kjære nydelege fine vakre Kristine ;
      Du er ein inspirasjon for alle oss “dødelege” kvinner med litt meir ekstra fett på kroppen
      og som heller ikkje orkar vere kreativ på kjøkenet støtt og stadig. Eg les bloggen din dagleg, og
      gler meg kvar kveld til å bli inspirert av deg, treningen og oppskriftene dine. Trenar mykje styrke
      sjølv og det er definitivt musklane mine eg likar best på kroppen min. Dei representerer mykje
      av det eg står for og trur på – ein sunn livsstil med fokus på det som er det beste for meg
      og kroppen min. Du må ALDRI tvile på at du er nydeleg og heller aldri tvile på at musklane dine
      er feminine, flotte og supersexy! Eg håpar du held fram med blogging for evig og alltid.
      Du er knall! Tusen takk for at du deler så mykje med oss!

    6. Nam, det så kjempegodt ut! Åh, klarer ikke spise noenting for tiden jeg, men skal prøve å få tak i Sambocol som du anbefalte. Takk for tips!
      Til slutt må jeg bare si at musklene dine er nydelige, tror nok der er mange som er misunnelige på den kroppen din!

    7. Funker knebøy bedre når man tar det “fritt”, i stedet for i sånt stativ? For jeg tok en del i knebøy da jeg tok det i stativ, men så har jeg starta å gjøre det fritt nå, og klarer nesten ikke å ha på noe vekt. Vil det da si at teknikken min ikke er bra nok, og at det har vært litt juks å gjøre det i stativ? 🙂

    8. Knebøy er det diggeste men også det værste! Men det er vel sånn trening skal være… Til dessa over synes jeg at folk kan få lov til å være sånn de er og at andre skal RESPEKTERE DET! 🙂

    9. Åh, knebøy = HAT! Jeg kan virkelig ikke fordra det, hehe. Det kan sikkert ha noe med at jeg virkelig ikke får det til heller. Jeg tror ikke jeg er bygget for det 😉 Unnskyldninger, unnskyldninger, jeg vet…
      Men jeg tenkte i alle fall å si at jeg lever: Jeg er ikke død! 😉 Er bare hjemme på “ferie”, og har verken dataen min eller kamerakabelen, så blogging får vente en liten stund til. Vi sees kanskje på lørdag, da! 🙂

    10. Digger også knebøy, synes endelig jeg har fått litt teknikk 😀 Lagde pastaen din i dag til middag; SNADDER!!

    11. Det er forskjellige meninger om hva som er pent og ikke men du må ta være saklig og fornuftig. Liker du ikke jenter med muskler synes jeg det er rart at du leser bloggen til K. Hun er god inspirasjon for mange som vil leve et sunnere liv med eller uten muskler.

    12. Jenter med muskler er fint! =)
      Lagde desserten din til kvelds men hadde ikke peanøttmel og brukte peanøttsmør. Nammis =)

    13. Hei lille fine. Jeg må ha blitt bloggemongo jeg nå. Nå vet du jo at jeg har blitt hektet på “sjokoladepålegget” ditt. Så måtte jeg fluffe forrige uke etter at lille My overbeviste meg med sitt 45. innlegg om nettopp fluffing. Jeg ble hekta. Det var driiit godt. Nå har jeg fluffet med blåbær og bjørnebær. Og nå dette. Milde himmell. Jeg er på østlandsbesøk og har etterlatt meg alt peanøttmelet på vestlandet. Vurderer sterkt å ta første fly vestover for å lage denne sinsyke desserten. ME WANTS!! Kan du maile meg litt tror du? Puss och kram

    14. Hei! Jeg lurer på om du har noen tips til evt. sportsdrikker man drikker under trening for å klare mer, og holde intensiteten oppe og.
      Eller om du har erfaringer med noe annet?
      Send gjerne med link.

    15. Jeg kjenner jeg blir irritert av kommentarene over. Har dere ikke noe positivt å si så hold kjeft!

    16. Bøy er gøy – helt enig! Knebøy kjører jeg alltid i squat rack, aldri i smith, har faktisk aldri prøv den der smith maskinen. har en drøm om 90 kg innen året er omme, men jeg har ingen anelse om det er realistisk eller ikke. hehe 🙂
      Og frontbøt prøvde jeg for første gang i dag, med PT og den reiv noe sinnsykt. LIKER! Men litt kjipt at man ikke kunne legge på like mye vekt, men det kommer seg vel etterhvert 🙂
      Og du, jeg synes middagen så kjempegod ut jeg! Gryte er så godt, og hvertfall når den har stått og putret i maaaange timer.
      I morgen her det helg Kristine. Hurra!! 🙂

    17. Herlighet, så godt det så ut! Slurp..
      Jeg har nettopp begynt med skikkelige knebøy. Bruker smithmaskinen, for jeg klarer ikke holde stanga bak på ryggen pga skuldra mi. Synes det blir litt krøkkete i smithmaskin, men det går. Knebøy er elsk/hat. Fælt å gjøre det, deilig å ha gjort det!
      Ha en fin kveld, Kristine!

    18. Har endelig prøvd proteinrullen din, forresten, og den ble en kjempesuksess sammen med eksamsenslesingen! 😉 Den ene ble med cottage cheese og sukkerfritt syltetøy, den andre med spekeskinke og ost. Takk for oppskrift! (Selv om den er gammel) Det skal garantert gjentas!

    19. Jeg gleder meg vilt til mandagen, da skal jeg har PT-time og vi skal gå ordentlig gjennom teknikker med knebøy, markløft, utfall osv osv. Skal bli godt å komme i gang med tyngre vekter!
      Til nå har jeg bare vært med på sånne “jalla-styrketreningstimer” i sal, hvor vi løfter 5-10 kg sånn 50 ganger på hver øvelse, og der får jeg lite effekt. Men ENDELIG skal jeg løfte “ordentlig!” 😉
      Du er en superinspirasjon, btw!

    20. Åh, herreguuuuuuud, så godt det så ut! <3
      Knebøy er finfin øvelse. Kjedelig å gjøre kun med egen vekt+2x2kg manualer på skuldrene, slik jeg gjør, men det er det jeg har nå, så da gjør jeg det likevel. Trening må til! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg