BANANA ICE POPS


Super enkle.
Super sunne.
Super gode.
Stort bedre blir det ikke :mrgreen:

Banan ice pops

Du trenger:
Banan
Kesam, yoghurt naturell eller lignende
Sukrin, stevia, eller annet søtt
Sjokolade (om du ønsker)

Gjør dette:
Del bananen i to.
Stikk inn en ispinne eller skje i enden av bananen.
Bruk en skje og smør et tynt lag med kesam / yoghurt rundt hele bananen.
Strø over litt sukrin / søtt.
Frys i 60 minutter.
Spis!
Når jeg skulle spise hadde jeg over litt smeltet sukkerfri sjokolade. Siden bananen er kald, stivner sjokoladen med en gang.
Du kan selfølgelig ha banan-ispinnen i fryseren lenger enn en time, men for utålmodige sjeler – som undertegnede, er det umulig. Jeg lagde heldigvis flere slik at jeg har fryseren full av banan-ispinner.
Har du hatt den liggende i fryseren lenge, ta den opp og la ispinnen tine på kjøkkenbenken i fem minutter.


Det er utrolig hvor søtt og lite banan-aktig frossen banan smaker.
Jeg er egentlig ikke så glad i banansmaken. Frossen banan derimot, elsker jeg.

Ha en strålende dag.
Det sommer og en perfekt dag til å lage banan-ispinner :mrgreen:
Kos deg.

Kristine  

22 kommentarer
    1. Dette pleier jeg og kose meg med også! 🙂 noe annet som er supergodt er banan frosset ned i skiver. Da kan man kjøre de i blenderen med litt melk og evnt smak som sjokolade, frosne bær og honning eller sukrin. Rett og slett kjempedeilig:))
      Mvh Lisa 🙂

    2. Sjokoladedyppet banan spiste jeg første gang i USA når jeg var 6 år, og de var rullet i hakkede mandler i tillegg. Utrolig godt!

    3. Disse var enkle og så gode da. Takk for nok en oppskrift. Du må gi ut bok kristine 🙂

    4. jeg blir skrevet ut om en uke, gjett hva som blir kjøpt inn først? 😀 Gleder meg til å faktisk få prøvd ut både denne og flere av oppskriftene dine!

    5. Hei Kristine! 😀
      Elsker å lese bloggen din, du er en så utrolig stor inspirasjon! Men jeg bare lurer på, hvilken sukkerfri sjokolade bruker du? Og får man kjøpt det i vanlig butikk?

    6. Hei, Kristine. Du har hatt så fine treningsresultater siste halvår (eller kanskje enda lenger) og da tenker jeg særlig på forming av kroppen/fettprosent. Du har nevnt i noen kommentarer at du tidligere slett med mye negativt psykisk stress som bl.a resulterte i overspising og mageproblemer etc. Er den største forskjellen at du nå stresser mindre og har det bra psykisk og fysisk, eller er det andre mer konkrete rutiner du har endret (kanskje spes. etter du traff PØ) som du tror har gitt resultater? Er kostholdet forskjellig? Og står du på noen fatburner eller andre produkter du vil gi cred til? Hadde vært veldig inspirerende hvis du ville dele mer om hvilke retningslinjer du følger (jeg tenker ikke på porsjonsstørrelser eller antall kg på vektstangen, men heller næringssammensetning, treningstype og når på døgnet du trener/spiser etc). Mye å spørre om, men tror jo mange som følger bloggen gjerne ønsker hjelp med egne resultater. Ha en glad torsdag!

    7. Så utrolig godt ut! Men hvordan fryser du den i fryseren egentlig.
      Om jeg legger den ned så blir jo den fastfryst, så hvordan får du den til å “stå” elns.. 🙂

    8. ohhh lord.. vet det der er godt!! sykt digg å dyppe hele greien i smeltet sjokolade også, men spørsmålet er om det er så sunt lengre da, haha 🙂 fantastisk idé da, og bananen blir sånn kremete og god 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg