FINE MANDAG


Jeg hentet en pakke fra MyRevolution.
Mocca-Protein var det første proteinpulveret jeg kjøpte og har vært fast favoritt siden.
Jeg husker godt da jeg blandet min første proteinshake i damegarderoben på Elixia for fire -fem år siden. En annen jente så rart på meg og spurte om jeg drev med bol! :grin: Selv om det ikke er mange år siden var det uvanlig med jenter på styrkerommet og enda mer uvanlig med jenter som brukte proteinpulver. Jammen er det godt at samfunnet utvikles.
Choco-peanut som er den nye smaken har jeg svært spent på. Etter tilbakemeldingene deres på WebStagram (du kan se dem her) måtte jeg blande meg en shake. Choco-peanut var veldig god, men mocca-protein er fortsatt favoritten.
Jeg er allerede i gang med et bakeprosjekt med choco-peanut. Deigen smaker fantastisk!


Dilla på kaffe med steamet melk.

Denne fine mandagen har jeg tilbrakt med min kjære mor.
Kaffe, mye prat og kos.
Ellers har jeg egentlig ikke gjort stort.
Dagens trening ble en gåtur langs Steinsfjorden hvor resultatet var masse deilig markjordbær.
40 minutters rolig tur.
Når jeg først er hjemme noen dager på besøk for å hjelpe mamma og være med familien ønsker jeg ikke å bruke tid på å dra til og fra treningssentre.
Det er rart hvordan sykdom (mamma har som dere mest sannsynligvis har fått med dere, en hjernesvulst) får en til å våkne opp. Livet får plutselig en litt annen betydning. Å tilbringe tid med familien og de man er glad i er utrolig viktig.
Ta vare på dem, en vet aldri når det er for sent.


Jeg prøver jo å spise nok så sunt selv om jeg ikke er hjemme hos meg selv og har mine egne rutiner og mat tilgjengelig.
Det ble havregrøt til frokost.
En stor og god porsjon hvor jeg kokte opp havregryn med vann. Når grøten var ferdig blandet jeg i choco-peanut-protein. På toppen har jeg en stor kladd peanøttsmør og sjokoladesaus som jeg laget av kakaopulver, sukrin og melk.
Dette var godt.
Sjokolade-peanøtt-kakedeig!

Nå skal jeg lage middag.
I morgen drar jeg tilbake til eget rede. Jeg gleder meg til en treningsøkt.
Etter et par dager uten styrketrening savner jeg virkelig vektrommet.
Ha en fiiiin mandag videre :grin:

Kristine

15 kommentarer
    1. Jeg skjemmes over å si at jeg enda ikke til dags dato har kraumet meg til å prøve myo-protein. Hører jo kun skryt om d. Men det er jo ganske dyrt, er det ikke? Får vel investere i en boks med choco-peanut og teste ut 🙂 Nå er det alt for lenge siden jeg har spist grøt, og jeg fikk ikke mindre lyst på det nå :p Ha en fin dag, snuppa 🙂

    2. Hei! Må bare si at jeg har blitt skikkelig glad i bloggen din, alltid gøy å lese nye innlegg med oppskrifter, trening osv. Jeg lurer på en sak, hvordan blander du myoproteinet? Fikk smaksprøve i posten og gleda meg veldig til å smake siden alle skryter så av de. Smakte rett og slett bare rart , det er den med sjokolade- og peanøttsmak jeg har prøvd, ble skuffa da det ikke smakte verken sjokolade eller peanøtter :/ noen tips?

    3. Har lest mye på bloggen din, og latt meg inspirere og imponere av dine meget velkomne innlegg om sunt kosthold og trening! Nå vil jeg imidlertid si at du må holde på troen om at alt ender bra, at moren din må være en super dame (bl.a. som har fått en datter som deg), og at hun helt sikkert er stolt av deg. Tror nok du har veldig mange som følger deg og ønsker deg lykke til videre. Ta vare på deg selv:-)

    4. Hei Kristine! 🙂
      Du er veldig sterk, og virker som en utrolig fin person. Håper det går bedre med moren din, vet hvordan du har det! Moren min har også hatt hjernesvulst, og min far fikk prostata kreft noen år etter.. Det er urolig tungt og vanskelig, men det blir bedre, og det håper jeg det blir for deg og din familie også. Du er en inspirasjon for meg, Kristine, og jeg leser bloggen din flere ganger om dagen! Det er rart å si, men bloggen din har en stor plass i hverdagen min 🙂
      Klem fra meg 🙂

    5. Hei Kristina!
      Jeg har lest bloggen din så lenge jeg kan huske egentlig og titter innom så og si hver dag. Jeg har bare et spørsmål jeg lurte på om du kunne ta deg tid til å svare på?
      Hva syns du om et lavkarbokosthold?
      Jeg går selv på det og trener ca hver dag og begynner opp med boxing igjen på til høsten 🙂 lurer bare på hva din mening er rundt dette!
      Klem 🙂

    6. Håper du får en fin kveld hjemme Kristine 🙂 Veldig trist å høre om moren din. Faren min døde av hjernesvulst da jeg var 6 år. Sender mange gode tanker til dere!
      Kos deg med myoproteinen – den er jo super god 🙂

    7. Proteinshake kan jo faktisk smake veldig godt! På treningssenteret mitt i USA har de egen shakebar med verdens beste shakes, til rundt 35 kroner. Fryktelig fristende å ta med seg en etter trening:-) Alt med sjokoladesmak er storfavoritt hos meg!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg