BIFF SÅKLART


På vei hjem fra jobben i dag grublet jeg på hva jeg skulle ha til middag.
Dere vet den følelsen hvor man har lyst på alt, men ingenting samtidig?
Slik var det. Jeg var sulten men hadde ikke lyst på mat.
PØ utbrøt ‘biff såklart, det er alltid godt’! :grin:  
Jeg kunne ikke vært mer enig.
Dermed ble det selvfølgelig biff til middag.


Biffen ble krydret med salt og peppermiks før jeg stekte den raskt i en varm panne på begge siden.
Til biffen serverte jeg ovnsbakt paprika og cherrytomater, stekte asparges og gratinert potetmos.
Aspargesen stekte jeg lett i pannen sammen med biffen og et grovt kuttet hvitløksfedd.
Paprika delte jeg i to før jeg hadde den i ovnen sammen med cherrytomatene på 225 grader i 15 minutter.
Potetmosen laget jeg av å mose kokte poteter, tilsette et par spiseskjeer kesam og en liten klatt smør (du kan droppe smøret). Deretter hadde jeg mosen i en ildfast form og strødde over litt parmesan før jeg gratinerte den i ovnen de siste 5 minuttene med grønnsakene.
Deilig!
Skikkelig god søndagsmiddag.


Jeg bruker som regel FirstPric ytrefilet av storfe.
Denne er nok så rimelig og har god kvalitet.
Ytrefilet av storfe er både magert, med cirka 115 kalorier på 100 gram og bare 2,3 gram fett.
I tillegg inneholder biff mye jern, noe vi jenter trenger mer av enn gutta (grunnet blant annet menstruasjon). 100 gram ytrefilet inneholder cirka 2 mg jern.
Dette er en god proteinkilde.


Og nå, kremt, står denne tallerkenen foran meg.
Kjæresten skal ut i kveld og jeg benytter anledningen til å ligge flat på sofaen, kos meg og nyte alene tilværelsen.
Jeg har begynt på boken Beloved av Toni Morrisons, så nå skal jeg dykke meg ned i fantasiverden.
En god bok og enda bedre is, det finnes knapt nok noen bedre slutt på uken.
Da er jeg veldig klar for en ny treningsuke i morgen.

Ha en riktig så fin søndag:grin:  
Kos dag og nyt kvelden.
Kristine

14 kommentarer
    1. Hei Kristine !!! Kan du legge ut flere av dine favoritter fra iherb? Skal nemlig shoppe litt der nå i nærmeste fremtid og vil vite hva du anbefaler !!! Du er flott 🙂

    2. Fint innlegg, Kristine! Du er kanskje lei av å høre det, men du ER og forblir et godt forbilde!
      Jeg vet jo godt at du alltid har vært sporty og godt trent, men du tar jo helt av om dagen! 😀 Du ser virkelig flott ut! Ripped, men gorgeous! Kan du lage et innlegg om de endringene du innførte (kosthold og trening), hva du var skeptisk til og før/etter-bilder? Jeg ser nemlig en magisk forskjell! Og det er ganske sykt i og med at du var godt trent før jul også 🙂 Jeg vet at du har kuttet mye ned på kardio, men det hadde vært interessant å lese et innlegg om dine tanker rundt det hele.
      Stå på, sporty!

    3. Begynner å angre på at jeg ikke laget Chili con carne som planlagt. Så godt ut med noe salt! Jeg har spist muffins og pannekaker i hele dag nesten. Sunne såklart, men likevel litt dårlig matstell.
      En leilighet for seg selv og en god bok høres ikke ille ut i det hele tatt 🙂 Jeg skal fortsette på min bok, Drømmehjerte. Ha en fin søndagskveld! Takk for at du poster mange gode innlegg:)

    4. Ønsker deg en strålende kveld, skjønne Kristine! Du fortjener virkelig å slappe av med både biff og is! Du er en stor inspirasjon for både meg og andre, det skal du vite!
      Stå på og forsett det gode arbeidet du gjør! Det skulle fantes flere slike som deg i denne verdenen, det er helt sikkert.
      God søndagsklem

    5. Du må bare unne deg noe godt kjære,Kristine !! Du trener så godt at det gjør absolutt ingenting !! NYT boken og den herlige isen !!! Du er helt fantastisk !

    6. Nam! Det der så rett og slett veldig godt ut. Tror vi må unne oss en biff en dag snart 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg