HALLO OKTOBER


Hurra for en ny uke og en ny måned.
Høster er her.
Jeg må innrømme at selv om jeg misliker kulden og mørket, så er høsten en nok så koselig årstid.
Se hvor vakkert det er blitt ute allerede. Alle fargene.
For ikke å snakke om det å pakke seg inn i store deilige gensere, eller sitte inne en mørk høstkveld med tente lys og noe varmt i glasset.
Ok, høsten er kanskje ikke så ille som jeg skal ha det til.
Det er mye bra og se frem mot også.


Det ble en høstinspirert middag i dag, gryte.
Det ble restemat etter gårsdagens middag med helstekt kylling.
Jeg freste brokkoli, gulrot og løk raskt i en kjele sammen med litt olje, finhakket chili, hvitløk og ingefær.
Deretter tilsatte jeg hakkede tomater og et par laurbærblader.  Det kokte noen minutter før jeg hadde i strimlet kylling og varmet opp.
Til servering toppet jeg gryten med skinke og dressing av kesam,  finhakket hvitløk og basilikum, wasabi og tomatpure.


Til dessert laget jeg en utrolig god sjokoladekrem.
Dere har sett noe lignende har flere ganger.
Denne miksen er utrolig god og er blitt en favoritt hos meg.
Rask å lage, smaker fantastisk og er full av proteiner.


Jeg mikset sammen 1/2 boks cottage cheese med 1/2 boks mager kesam, 15 g mocca-protein, 2 ss kakaopulver, 1 ts sukrin+ og 6 dråper stevia sjokolade.
På toppen har jeg hakkede salte nøtter og mørk sjokolade søtet med stevia.
Mmm…



Første dag på nytt program.
Det var så gøy :grin: 
Jeg har som dere vet ikke trent etter noen program på veldig lenge.
La disse skuldrene gro!

Det var ben og skuldre som skulle få gjennomgå.
Slik ser dag 1 ut:
– Dype knebøy
4 sett * 8 -10 repetisjoner
– Utfall
3 sett * 8 -10 repetisjoner
– Strak markløft
4 sett * 6 -8 repetisjoner
– Benpress med smal benstilling
4 sett * 8 -10 repetisjoner
– Etbens benpress
2 sett * 10 -12 repetisjoner
– Sittende skulderpress med manualer
4 sett * 6 -8 repetisjoner
– Sidehev med manualer
2 sett * 8 -10 repetisjoner

Jeg tror jeg kommer til å kjenne det godt i morgen.
Da jeg skulle forlate Elixia var jeg ganske så skjelven i bena og skuldrene tunge.


Nå er det dette som står foran meg.
Lesing og snacks.
Speltlomper med brunost og sukkerfritt jordbærsyltetøy sammen med en protein mocca-latte.
Jeg er tydeligvis i det søte sjokoladehumøret i dag.
Men hvem får vel nok av sjokolade?!

Mocca-latten laget jeg av 25 g mocca-protein som jeg blandet med 1 ts kakaopulver, 4 dråper stevia sjokolade og 0,5 dl vann i et glass.
Deretter hadde jeg over en dobbel espresso.
2 dl melk varmet jeg raskt i mikroen og steamet med en melkeskummer.
Jeg helte melken over i glasset og toppet med kanel.


Riktig god mandag videre.
Jeg ønsker deg en sporty og gledefylt uke :grin:  

Kristine

29 kommentarer
    1. Synne:
      Det var en fantastisk hyggelig kommentar.
      Tusen tusen takk Synne, nå gjorde du virkelig dagen min 🙂
      Når man legger ned tid og energi i en blogg, så er det sånne kommentarer som gjør det 🙂
      Da blir det proteinkaffe snart 😉 Hehe… Det er sååå godt. Jeg ville nok valgt sjokolade om du må velge. Jeg føler at den er mer allvennelig 🙂
      He en super dag.

    2. Aurora:
      Det er noe med det, ja. Tror kanskje det er fordi en gryte virkelig varmer opp innenifra 🙂
      Jeg bruker det vanlige sukkerfrie i matbutikken fra Nora 🙂

    3. Personlig Trener:
      Det er kjærestens kamera. Det står ikke noe nummer på det, men det er fra Sony og er nok så enkelt å bruke 🙂

    4. Hvem klarer å bli den mest inspirerte bloggeren på Bloggery.no? Bloggery er en bildetjeneste som gir deg en ryddig oversikt over alle dine bloggbilder.
      Gå her http://bloggery.no/campaign for å lese mer og delta i konkurransen for å vinne et Canon EOS 650D speilreflekskamera!

    5. Må bare dele denne fantastiske oppskriften med deg!
      Sjokoladeproteinis:
      2eggehviter
      1 youplait 0% vanilje yoghurt
      1 scoop sjokoladeprotein
      1 ts kakaopulver
      2 ts sukrin
      1 dråpe sitronsaft
      Stivpisk eggehvitene og sukrin, vend inn resten med en slikkepott. La stå i fryseren ca en time, så den er litt bløt i midten! KJEMPEGODT!!!

    6. Om høsten er det så godt med gryteretter – rart med det. Du legger alltid ut matretter som inspirerer meg til å bli litt mer oppfinnsom, og det ser fantastisk ut 😀 Et spørsmål, hvor kjøper du det sukkerfrie syltetøyet? 🙂

    7. Jeg ser frem til innleggene din hver dag, og jeg får inspirasjon og lærer noe nytt så å si for vært innlegg! måtte bare si det for jeg tenkte nettopp over hvor gla jeg egentlig blir når jeg ser at du har nye innlegg, hahah :p Forresten så bestilte jeg mocca-protein idag for første gang og gleder meg til å prøve det! åsså lurer jeg på, jeg har tenkt å bestille stevia, burde jeg gå for toffee eller sjokolade?
      ha en fin dag 😀

    8. NAM! Gleder meg til kesam/cc blanding igjen selv:-) Favoritt her og! Må slutte å lese blogger til etter NM tror jeg… Selvpining;-) Ha en fin kveld!

    9. Inspirerende lesning, Kristine! På bloggen min skrev jeg om aktivitet som gir kroppslig intelligens. Dette er vel noe du har mye av?;) Liker at du veier godt opp med mye god og sunn mat. Jeg er imponert over hvordan du klarer å formidle en treningsglede gjennom bloggen. Heia!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg