ENKELT

Jeg har hatt en lang jobbhelg.
Med alt for lite søvn, kjenner jeg at det skal bli utrolig godt med resten av kvelden fri.
Det ble en liten bakerunde da jeg kom hjem fra jobb. Det ble noe så enkelt som sjokoladekaken fra funksjonellmat (denne). Veldig god og super når energien ikke er på topp, men du har lyst på noe godt.  
Resten av kvelden skal jeg faktisk ikke gjøre noe mer spennende enn å ligge på sofaen, se en film og kanskje lese litt.

I går morges hadde jeg en kort benøkt.
Jeg kjente meg slapp da vekkerklokken ringte men bestemte meg for å prøve meg på trening.
Ofte føler jeg meg mye bedre bare jeg kommer i gang. I går var ikke en av de dagene.
Allerede i første oppvarmingssettet i knebøy var jeg skjelven i bena.
Jeg gjorde derfor kun et par lette øvelser, knebøy, leg ex og lår curl.

I dag ble det en gåtur i finværet.
Jeg hadde tenkt til å ta helt hvile i dag, men da solen skinte så vakkert fant jeg ut at jeg like så godt kunne gå hjem fra jobb.
Det var så skjønt. For et herlig påskevær :grin:
Vanligvis bruker jeg cirka 40 minutter å gå hjem fra jobb, i dag brukte jeg 50 minutter.
Ikke den raskeste turen, en god restitusjonstur.


Med en slapp kropp og et enda slappere hodet ble det en svært enkel middag.
En restmiddag.
Jeg hadde mye rart igjen fra denne uken og slang det sammen til en salig blanding.
Jammen ble det ikke veldig godt.


En brødskive som jeg hadde en skive ost på og oppet med indisk kylling og kikert-miks (tandori masala krydder, stekt kyllingfilet i skiver, kikerter, kanel, sukker fri ketchup, kokosmelk, hvitløk- og paprikakrydder).
Potetbåter (poteter skåret i båter krydret med hvitløk og chili, stek på 220 grade i 20 minutter) med lollo salat, tomat, oliven, kesam og hot taco saus.


Både jeg og PØ har falt for serien Nikita.
Nå ligger vi flate på sofaen begge to med pusene ved siden av og en god frukttallerken.
Eple, mango, appelsin, nektarin (den var skuffende i smak og overpriset, det er vel ikke helt sesong enda), sharon og denne sukrin sjokoladen med hasselnøttkrem.
En enkel dessert med andre ord.


Jeg er egentlig en lys person og foretrekker melkesjokolade eller sjokoladefamilien.
Derfor ble jeg ganske overrasket over at jeg har falt så for hasselnøttsjokoladen.
Hele platen forsvinner fort.
Godt det er helg :grin:
Nyt resten av kvelden.
Jeg skal lade opp til en ny uke.

Kristine

16 kommentarer
    1. Elsker Elsker at du legge ut så mange mat oppskrifter, og tips 😀 de blir liksom ikke bare trening trening og atter trening, så må jeg få si at jeg har merket at veldig mange kostholds og trenings blogger, snakker om hvoor mye de trener og blabla også legge de ut et eple og banan og det er liksom alt de spiser -.- men det gjør ikke du :D.. samma her også , bir heller aldri lei av frukt, digger deg i ihvertfall :d

    2. Maia:
      Mat er for deg noe mer enn bare mat. Jeg vil anbefale deg å oppsøke en psykolog, slik at du kan få bugt med dine tanker og følelser.

    3. Margrethe:
      Jeg spiser når jeg er sulten og det jeg har lyst på.
      Det blir påskeegg, sjokolade og godis sammen med mitt vanlige kosthold i påsken 🙂

    4. Silje:
      Jeg tjener ingen ting på bloggen og absolutt ikke godt på jobben.
      Sunn mat er ikke dyrt, det er kun hva du gjør det til selv. Jeg kjøper frukt og grønt på grønnsakshandlere / innvandrerbutikker, proteiner fra first price (egg, kjøtt, fisk, osv). Og mye av bakeproduktene fra iHerb hvor det koster mye mindre enn i Norge 🙂

    5. Amalie:
      Fiberhusk er rett og slett fiber! Produktet innholder hele 85 % fiber og ingen karbohydrater.
      Det er et glutenfritt og kan også brukes av allergikere.
      Det geniale med fiberhusk er at det trekker til seg væske og gjør baksten utrolig saftig, i tillegg til at det reduserer mengden tørrvare i baksten. Baker du og tilsetter fiberhusk, trenger du derfor mindre mel eller annen tørrvare og får likevel samme mengde bakst.
      Fiberhusk binder også deigen sammen slik at den er lettere å jobbe med.

    6. Tjener du veldig godt på jobb og/eller bloggen eller har du noen spesielle “triks” som gjør at du har råd til å spise så utrolig sunt som du gjør?? Har så utrolig lyst til å kjøpe diverse produkter jeg kan bytte ut med ting og tang, men det koster så mye. Bare grønnsaker, frukt og bær på butikken koster en formue. Så langt har jeg fått kjøpt meg sukrin bare ettersom jeg så på det som det mest nødvendige å bytte ut. Noen tips til hva man kan kjøpe for å endre kosten som ikke koster skjorta? Elsker bloggen din og får så utrolig mye inspirasjon av hvert innlegg du legger ut!

    7. Kan du fortelle litt om kostholdet ditt nå? Du sa du hadde sluttet med overskudd? Hvordan spiser du nå? og hvordan er kostholdet ditt i påsken? 🙂

    8. Hei! Jeg er 16år og var overvektig pga medisiner som heter prednisolon over lang tid, for et år side.begyntw jeg å spise sunt og trene, men den siste mnd har jeg spis godteri og usunne ting hver dag og i alt for store mengder og det gjør meg egentlig litt trist, men greier IKKE slutte. Har du noen tips?

    9. Har egentlig aldri sett Nikita,men jeg og kjerester liker sherlock holmes (GB), spartacus og walking dead 🙂 Håper du er i slaget i gjen i m orgen. Ha en fin kveld videre!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg