AVHENGIG

Å, nei da. Jeg går aldri lei handling på iHerb, jeg er nok en smule avhengig! :grin:
I dag dumpet to hentelapper ned i postkassen.
Små gleder i hverdagen.


Dagens pakker inneholdt:
jeg har linket til produktene
Green tea
En av de beste grønne teene jeg har smakt!
Kokosmel
Kokosmel bruker jeg ofte i bakst og matlagning.
Kokosmelk
I kaffen, i wokken, i desserter eller til is. Kokosmelk passer til det meste.
Mandelmelk
Magen min er ikke spesielt glad i mye melkeprodukter. Derfor drikker jeg som regel mandelmel om jeg har lyst på melk.
Lakrispulver
Jupp, nå skal jeg prøve å lage lakris! *krysser fingrende*
Tannkrem
Denne skal være naturlig og gi deg hvitere tenner. Vel, det gjenstår å se.
Lip Balm
Deilig leppomade som lukter søtt av honning. Denne var gratis.

Iherb er en av de største og beste nettbutikkene for helsekost og kosttilskudd. Utvalget er stort og prisen på produktene er mye rimeligere enn i Norge.
Jeg får stadig spørsmål angående iherb, her er mine tips:
– Når du kommer inn på forsiden på Øverst i midten på startsiden står det ‘Free’. Her finner du et utvalg av gratis produkter som du kan legge til i din bestilling. For hver bestilling du gjør kan du legge ved to av disse gratis produktene.
– Midt på siden er det et søkefelt hvor du kan søke etter ønsket produkt. Du kan søke på produktnavn, merke og kategori. Når du har funnet ditt ønskede produkt kan du legge det i handlekurven eller lagre det i ønskelisten til en senere anledning.
– Ved din første bestilling på Iherb får du 5 $ i rabatt om du oppgir kode OKE701. Denne oppgir du på din ‘chart’ når du sjekker ut og skal til å betale.
– Enkelte produkter er listet som legemidler i Norge. Disse er da ulovlig å importere hit. Om du bestiller en av disse varene kan du risikere at tollvesenet stopper pakken din og at de returnerer den.
– Det lønner seg å handle produkter for under 200 kroner, da slipper du å betale toll. Frakt inngår ikke under toll, det vil si at du kan handle produkter for 200 kr for så å legge frakt oppå denne prisen. Kjøper du produkter for over 200 kr må du betale toll og merdiavgift. Dette kan fort bli en dyr affære.
– Hold vekten på pakken under 4 pounds (1814 grams). Da bruker du Global Priority Mail som leveranse og det koster kun 4 $. Ettersom frakten er såpass billig lønner deg seg å heller kjøpe flere små pakker til under 200 kr og under 1814 gram slik at du slipper avgifter.
– Om du har handlet for over 200 kr må pakken din fortolles. Dette kan ofte ta lang tid. Send en mail til [email protected] med navn, referansenummer og en kopi av din ordrebekreftelse med en gang du har bestilt pakken og skriv samtidig at du håper de sender pakken fortest mulig. Pakken vil da bli fortollet mens den er på vei til Norge og dette går raskere enn at tollvesenet skal tolle den på egenhånd når pakken kommer til Norge.

Kristine

15 kommentarer
    1. Ina:
      Hei Ina. Takk for hyggelige ord 🙂
      Da jeg aldri har bestilt sukrin på iHerb, er jeg usikker. Men etter et raskt søk på Google fant jeg ut at sukrin heter erythritol. Søker du opp det på iHerb får du mange varer opp 🙂

    2. Hei!
      Ble veldig inspirert av bloggen din, masse flotte oppskrifter! Jeg bor i utlandet og prøver å finne sunnere alternativer til baking og også matlagning! Jeg lurte på om du hadde noen tips til hvilke produkter på iherb som tilsvarer sukrin, både sukrin, sukrin+, sukrin melis osv!
      Ina 🙂

    3. Caroline Sofie:
      Har du ikke fått pakken din?!?!
      Kan du sende meg en mail Caroline? Så skal jeg få kontaktet iHerb og se hva som har skjedd!

    4. Hei! Først vil jeg bare si at at jeg har blitt veldig glad i bloggen din! Det er faktisk den eneste jeg leser! Henter mye inspirasjon herfra når jeg skal bake eller lage mat 🙂
      Ville egentlig bare nevne at man fint kan lage sin egen mandelmelk! Om du tar en kopp med mandler og legger de i bløt over natten (bytt ut vannet noen ganger). Dagen etter kjører du mandlene i blenderen med litt nytt vann og øker mengden vann når de er knust (ca 3 eller 4 kopper vann til 1 kopp mandler). Til slutt siler du ut vannet/melken med bruk av et rent kjøkkenhåndkle så du slipper “mandelkjøtt”. Restene kan fint brukes i annen bakst som i knekkebrød. Mandelmelka kan søtes med noen dråper vaniljestevia! 🙂

    5. Du er ikke alene om det:) Blir fort et par pakker månedlig, med både gamle favoritter og nye ting som må testes ut. Den grønne teen der bestilte jeg sist og den var kjempegod:D
      Jeg var forresten så heldig å vinne en konkurranse du hadde gående i julen, der jeg kunne vinne en pakke fra iHerb. Den har jeg aldri fått dessverre. Tenkte til slutt at den sikkert har forsvunnet i posten og det er sånn som kan skje, selv om det er kjipt. Uansett så var det stas å ha vinnerlykke for en gangs skyld og jeg fast leser av bloggen din fortsatt 🙂
      Klem fra meg <3

    6. I know the feeling.. Henter pakken mini morgen.. Også klart jeg ved et uhell å bestille for over 200 her om dagen :-/ shiiiit.. Det blir sikkert dyrt:( hehe.. Jaja, verd det 😉

    7. Haha, heeilt einige! Det e sjeldent ej IKKJE venta på en pakke frå iHerb 😀 No fekk ej nettopp en i posten, og venta på to til! 🙂

    8. som studen har jeg ikke mye penger, men en gang i måneden handler jeg på iherb som en bellønning. haha =)=)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg