BORTE BRA

Hei og hopp fininger.
Er dere klar for en ny uke? :mrgreen:


Det var så godt å komme hjem i dag.
Borte bra, men hjemme best.
Nå har jeg vært borte i 11 dager.
Det har vært deilig. Jeg slappe av, være med familien og følt at jeg har fått hjulpet til og vært en støtte. Likevel er det noe eget med å være hjemme hos seg selv.
PØ og pusene har vært sterkt savnet. Det er første gang jeg har vært så lenge borte fra dem!
Det ble mose-kose-overdose da jeg kom innenfor døren.  Vi hadde en lang kosestund før jeg fikk jeg laget meg mat.
Mitt eget kjøkken med mine ingredienser, faste vaner og rutiner har jeg også savnet. Det er godt å være hjemme.


Jeg hadde treningsfri hele helgen.
Da var det ekstra godt å bevege kroppen i dag.
Det ble en 60 minutters power walk i gråværet. Jeg slapp heldigvis unna det verste regnet.
Styrketreningen har det gått dårlig med de siste ukene.
Altså, treningen generelt har ikke vært det beste i det siste. Når situasjonen er som det er, merker jeg at motivasjonen ikke er på topp. Jeg vet riktignok at den er der et sted og den kommer tidsnok tilbake når livet er litt lettere.
Man vil alltid møte motgang. Livet er en berg og dalbane. I de periodene det går nedover, gjelder det gjøre det beste ut av situasjonen, prøve å tenke positivt og keep it up. Det vil alltid gå oppover igjen.
Målet denne uken er å få inn tre styrkeøkter. Det skal jeg få til! I tillegg blir det nok en del gåturer. Jeg synes det er så deilig å tømme hodet i frisk luft.  


Jeg laget en enkel og god middag etter pusekosen.
Stort sett liker jeg at maten er rask å lage.
De fleste måltidene mine tar kun 5 minutter. Stort sett bruker jeg aldri mer enn 15 minutter på et måltid i hverdagen.


Super salat med spinat, gul paprika og cherrytomat toppet med ferdig grillet kyllingklubber, avokado, solsikkekjerner, kokt egg og revet parmesan.
Tilslutt hadde jeg over en enkel dressing av 1 ss olivenolje, 1 ss sennep, 1 ss sitronsaft og finhakket hvitløk.
Så godt!


Til dessert ble det mikrokake som jeg toppet med frosne bananbiter, mandler, cashewnøtter, pekannøtter, tørkede bær, peanøttsmør, lett pisket kremfløte og sukkerfritt sjokoladepålegg.
Mikrokaken har jeg postet oppskrift på flere ganger. Den laget jeg av å blande sammen 1 egg, 20 g mocca-protein, 2 ss sesammel, 2 ss kakaopulver, 6 dråper stevia sjokolade, 1 ss sukrin+ og vann til en tykk røre. Ha plastikkfolie over bollen og sett i mikroen i 2 -4 minutter. Server.


Jeg ønsker deg en sprek og fin uke.
Make the best of every day.

Kristine  ♥  

21 kommentarer
    1. Delirious:
      Trening skal jo være lystbetont. Jeg tar det litt så-som-så til motivasjonen er tilbake. Så lenge jeg får litt bevegelse er jeg fornøyd 🙂
      Ha en god kveld 🙂

    2. Henriette:
      Gode tanker varmer. Tusen hjertelig takk Henriette 🙂
      Alt ordner seg alltid for snille piker, det velger jeg i hvert fall å tro 😉 Noen ganger tar det bare litt tid.

    3. CULTURE
      What is culture?
      When we got the task, we wasnt sure about what culture exactly was. We tought that culture only was about religion, jesus and gad. When we started to find information, we learned that culture was so much more than we tought and now are we going to tell you about it.
      Culture is the customary ways in which humans live. For example; diet, family forms and processes, social organizations, and religions
      Books and films can be culture. ex. James Bond
      Dance/drama can be culture. ex. Putti plutti pott
      Plays/musicals can be culture. Ex Lion king
      Architecture can be culture. ex. Tempel, church,
      Fashion, design/clothes can be culture. Ex HIJAB
      All these things are examples of difference culture types.
      Now we are going to talk about some different cultures of the world today. There are many cultures all over the world. People of a culture follow similar gestures, often speak a common language, have unique dance forms, rituals and practices in ceremonies. If you travel the world, you are going to meet many different cultures. Another places where we meet people from different cultures are universities and jobs. In the modern world of today, the impact of globalization and internet has led to a new kind of adolescents. People now share much more in common and the world has really come closer with the coming of social networks like Facebook.The biggest differences between the cultures in the world are food, body language, cermonies, language and dance.
      Here are some examples of different cultures in the world.
      African culture : Africa is a part completely different from other regions of the world. This is perhaps because of its isolation from other parts of the world. Africa has a lot to offer culturally.
      Chinese culture : China has a great historical heritage. Ancient people in China built the gigantic Great Wall of China. China is the country of origin of noodles and many other food products.
      The culture in Norway
      The culture in Norway is most about the country’s history and geography. The Norwegian farm
      culture, which is in use today, is something unique that exist in Norway. Norway’s food traditions consists of different types of seafood like salmon, meat like mutton and cabbage stew and the famous Norwegian lefse.
      Norway have many great autors and several of them have been awarded the Nobel price in literature. Some examples are Bjørnstjerne Bjørson in 1903, Knut Hamsun in 1920 and Sigrid Undeset who wrote Kristin Lavrandsdatter got the price in 1928. Henrik Ibsen is probably the most famous figure in Norwegian literature. Ibsen wrote plays such as Peer Grynt, A doll’s house and the Lady from the sea.
      Norway is known for the famouse and beautiful stave churches which were built in the early middle age. Many of the stave churches exict today and represent Norway’s most important architecture history. In Norway we also use matriale from the wood to build houses. A example of this could be ?bryggen? in Bergen which consist of houses build of tree.
      ?The scream? is the most famous art in Norway which is painted by Edvard Mounch. This picture is to represent the anexiety of modern man. Our opinion about this picture is the reaction people get when they watch the beautiful nature in Norway.
      Celebrations in Norway:
      Norwegians celebrate Norways birthday 17. may. This is the Norwegian natioal day. Many people wear bunad which is the traditional costume in Norway. The children also eats alot of icecream and celebrate the day with family and friends.
      Christmas is also a celebration in norway. We celebrate that Jesus was born the 24. december. Many people go to the chuch and in the eavning we eat alot of good food and open gifts from family, friends and santa claus which is a big part of the christmas in Norway.
      The culture we like
      The culture we like best are to watch a movie, listen to music or for examble to go to a musical.
      Our favourite movies are the lucky one and LOL which is two cute lovestories which we really like. The both movies have actours that we have known from earlyer. Our favourite music are pop and r&b. A artist we really like is Justin Bieber. We have listened to his music live in Oslo for some weeks ago, that was one of our greatest moments in our lifes. Musicals we like are the lion king musical, Mamma Mia musical and we will rock you which we have been to in London.
      Then we hope that you have learned abit more about what culture actually is. THANKS.

    4. Ho ho til kosemoseoverdose. Som om man noengang kunne få for mye kos. 😀
      Jeg har ikke fått med meg mikrokaken! Dette er jo noe jeg kunne klart! Toppers. Tusen takk for nydelige tips.
      Alt godt til deg <3

    5. Ønsker deg og dine alt det beste Kristine! Håper du får bedre dager raskt og at alt ordner seg. Du er så flink til å holde motivasjonen oppe og har hjulpet meg på tunge dager!! Tenker på deg og håper dette går bra. <3<3

    6. For noen søte katter! Motivasjonen kommer og går, Kristine. Man må bare trøste seg med at en vet den kommer tilbake før eller siden 🙂 Håper du greier å nyte uka så mye som mulig uansett om du får trent optimalt eller ikke 🙂 Kanskje gjøre litt “alternativ” trening, som å vaske huset/hagearbeid/ommøblere/omdekorere ? 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg