BACK HOME

Borte bra, men hjemme best :grin: 
Sent i går kveld kom jeg tilbake.
Jeg sov som en sten i natt! Å sove inntil PØ og pusene er noe jeg har savnet.  Det er noe trygt og godt med egen seng og snorkingen til tre av mine kjære.

Etter noen dager med hvile og (litt for) mye is, var jeg kjempe motivert for å løfte noen vekter igjen.
Det er lenge siden jeg har kjent på den følelsen – deilig.
Jeg hadde en kjempe god økt på FitnessXpres.
– 5 minutter gange på møllen som oppvarming
– Leg ex
4 sett * 8 -12 repetisjoner
– Bulgars utfall
3 sett * 8 -10 repetisjoner
– Knebøy, i smith-maskinen da knebøystativet aldri ble ledig!
4 sett * 6 -8 repetisjoner
– Markløft
4 sett * 6 -8 repetisjoner
– Utfall i smith-maskinen
3 sett * 12 -15 repetisjoner

Jeg var svett og
I dag er bena stive som en stokk! Det er både godt og vondt.


Det var ikke særlig mye i kjøleskapet tidligere i dag. Det bar preg av at jeg har vært borte en del dager.
Jeg tok det som en god unnskyldning til å kjøpe sushi til lunsj.
Sushi & cafè er bare noen få minutter unna. De har god sushi til en grei pris.
Det ble en soft shell crab maki, ikke akkurat sunt men veldig godt, og en miks meny med mye forskjellig.


Litt blyg på en sminkeløs fredag.
Og ja, jeg spiser med fingrene. Jeg er ikke så sofistikert at jeg har lært meg å spise med pinner.
Det skal sies at jeg slang ned et par håndfulle med cherrytomater også.
Rar som jeg er savner jeg alltid grønnsaker når jeg spiser sushi.


Du har kanskje fått med deg at FunksjonellMat har kommet med et eget kokosmel.
Kokosmelet er laget av økologisk kokos som er tørket, fettredusert og finmalt. Det er et glutenfritt, har et redusert karbohydratinnhold og inneholder hele 50 % fiber. 
Det måtte selvfølgelig testes!
Jeg har bakt mye med kokosmel og liker det utrolig godt til søt bakst.
Prisen på FunksjonellMat’s kokosmel fikk et stort hurra fra meg. De selger melet i 400 grams poser til 69,-. Tidligere har jeg kjøpt Aman Prana som koster hele 159,- for en pose av 500 gram. Nå blir det mer baking med kokosmel.  


I dette øyeblikket sitter jeg og spiser denne sjokoladepannekaken som jeg toppet med kesam, jordbær, banan, durer og cashew clusters.
Kjempe godt og veldig enkelt.
En sunn og deilig dessert som er laget på under fem minutter.

Sjokoladepannekake
1 egg, 2 ss kokosmel, 1 ss kakaopulver, 1 ss sukrin og litt melk eller vann til en tykk pannekakerøre.
Hell deigen i en panne, jeg hadde litt kokosolje i pannen, og stek pannekaken på middels varme i 2 minutter på hver side.
Spis som den er eller topp med noe godt.


Snart skal jeg ta en tur på trening.
I dag blir det en styrkeøkt på bryst og rygg.
Chins, nedtrekk, benkpress, push ups og roing står på planen.  
Jeg gleder meg. I dag har jeg en god følelse, jeg tror det blir en knall økt!
Ha en strålende fredag videre :grin:   
Jeg ønsker deg en riktig god helg.

Kristine 

17 kommentarer
    1. Marthe:
      Godt å høre at det er flere av oss 😉
      Den kjøpte jeg i London for et år siden, husker ikke helt merket.

    2. Erica:
      Så godt du fant ut av det Erica.
      Det lønner seg ofte å bestille på nett isteden på helsekosten. Helsekosten er ofte veldig overpriset 🙂

    3. Haha, jeg spiser også med fingrene 🙂 så søt genser du har på deg!
      Hvor har du kjøpt den?

    4. Jeg spiste sushi i dag selv, omnomnom! Hadde faktisk ikke prøvd det før, så det ble en interessant opplevelse for meg. Er helt idiot med spisepinner da, men sta som jeg er strevde jeg meg gjennom måltidet med pinner! Fornøyd med innsatsen, og mett ble jeg også 😎
      God helg!

    5. Se bort i fra forrige spørsmål. Ser at du har bestilt det fra funksjonellmat.no 🙂

    6. Åh, elsker sushi! Og som deg så savner jeg også alltid grønnsakene!
      Hvor har du fått tak i den til 69 kr? Var innom Sunkost i dag, og kjøpte den samme for 119 kr! Hurra :p

    7. Anonym:
      Ja, det kan du 🙂
      men det er mulig du må tilsette litt ekstra mandelmel, da kokosmel trekker til seg mer væske enn mandelmel.

    8. Lovelyliller.com:
      Har du aldri prøvd sushi?!?!
      Det er jo så godt! Da får du værsegod å komme deg til Oslo og spise sushi med meg! 🙂

    9. Linda Marie Stuhaug:
      Noen ganger tenker jeg at det er litt uheldig at det er så nærme….det blir sushi ganske ofte for å si det sånn 😉
      God helg Linda 🙂

    10. Sushi med fingrene? Hahaha. Så søtt. 😀 jeg liker å spise med fingrene,men aldri prøvd sushi 🙂 pannekaken så god ut! ha en fortsatt fin helg!!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg