SLAPP

I dag har jeg hatt en svært slapp dag.
Fordelen med hjemmekontor, er at jeg da kan utføre det fra sofaen!
Det var et forferdelig uvær her i natt.
Lyn, torden, masse vind og øsende regn.
Jeg tror ikke jeg sov et sekund!
Det er litt pinlig, men jeg synes faktisk det er skummelt med slik uvær.
Huset laget mange lyder, knirker og knaker. I min fantasi er det en sjanse for at huset klapper sammen! Noe som i grunn egentlig ikke er særlig realistisk. Likevel blir jeg redd hver gang. 


Jeg elsker å plukke godsaker fra hagen.
Dessverre har jeg ingen hage selv.
Derimot har jeg en nabo som har hage med bær.
Da benytter jeg anledningen til å gå på slang. Men husk å spørre først! Du vil ikke ha en sint nabo.


Dagens middag ble derfor satt sammen med solbær og rips.
Ferske, syrlige og søte bær er så godt.
Ovnsbakt kylling, fullkornspasta med parmesan og salat med bær.


Start med kyllingen.
Skjær et snitt i kyllingfileten og fyll med tre skiver spekeskinke og spinat. Ha over ønsket krydder. Stek i ovnen på 180 grader i 20 minutter.
I mellomtiden koker du pasta etter anvisning på pakken.
Jeg liker å ha et par hvitløksfedd i pastavannet. Da blir det en deilig smak av hvitløk på pastaen. Idet du heller av pastavannet blander du i en håndfull med revet parmesan i pastaen.
Lag så salaten.
Her kan du bruke det du ønsker. Jeg brukte hjertesalat, gul paprika, rødløk og tomat. På toppen har jeg solbær og risp, andre bær kan også brukes, og en dæsj yacon sirup.
Utrolig godt!


Desserten ble så enkel som et par av denne baren.
Atkins chocolate coconut.
Den smaker som bonty! Så god!

Dagens treningsøkt ble også veldig slapp.
Jeg skulle trene ben.
Da jeg kom på trening klarte jeg ikke engang åtte repetisjoner med kun stangen uten ekstra vekter! Vanligvis trenger jeg med mye høyere vekter.
Jeg kastet inn håndkleet.
Isteden ble det diverse stretch- og rehabøvelser samt litt oppbyggende skulderøvelser.
Egentlig vil jeg nok kalle det en hviledag.


I kveld blir det en tur på kino.
Vi skal se ‘Now you see me’. Har noen av du sett den?
Ha en herlig torsdag  :grin:

Kristine  

16 kommentarer
    1. Ida K.:
      Det var en helt fantastisk kommentar Ida. Tusen hjertelig takk.
      Når man legger ned tid og energi i bloggen, er det slike ord som gjør det verdt hvert eneste sekund. Hjertelig takk 🙂
      Ha en herlig helg 🙂

    2. Solvor:
      Den var kjempe bra. Helt annerledes enn hva jeg hadde forventet, men jeg vil absolutt anbefale å se den 🙂

    3. Jeg ELSKER bloggen din! Ikke bare fordi du fremstiller en livsstil som er mulig å adoptere for de som ønsker et sunnere liv, men også fordi jeg ELSKER god mat. Du kommer med herlige oppskrifter som får sulten til å gnage hver eneste gang jeg stikker innom bloggen. Du viser at man kan kose seg OG dempe søtsuget på en sunn måte. Maten er proppfull av næringsstoffer, og full av smak, du er en kreativ kokk! Tusen takk for inspirasjonen, nå skal jeg også bli super på kjøkkenet!

    4. Nam det så kjempe godt ut! Jeg må bare si at jeg så filmen på drive-in kino i LA og syntes den var utrolig bra! Spennende å se hva du syntes, jeg kunne faktisk tenkt meg å se den igjen snart:)

    5. Har heller ikke hørt om filmen, men tar gjerne imot anmeldelse!:) Og det kunne funke kjempe godt me hjemmekontor, men er redd jeg hadde sitti på”jobb” i mange timer ekstra da altså! Pass på og ikke slit det ut skjønnas! Ha en herrrlig fredag!

    6. Så søt du er i vanlige klær. Moro å se deg i det også 🙂 Håper filmen var bra 🙂

    7. Så den filmen nettopp i Roma (faktisk), og jeg syns den var ganske god 🙂 veldig fiffig, hehe!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg