FRØKEN UPERFEKT

Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen – jeg er langt fra perfekt!
Husk at bloggen er bare en liten del av livet mitt.
Noe jeg vil understreke og utheve er at jeg er langt fra hundre prosent flink, hva nå enn det egentlig er.

Jeg er for eksempel veldig ubesluttsom.
Som da jeg bestemte meg for å si opp jobben min. Vel, det er syv måneder siden! Det betyr at det tok meg fem måneder å skrive oppsigelsen min. Hvorfor? Jo, fordi jeg var redd for hva som ventet der ute. Redd for nye ting. Redd for å feile.

Jeg er også veldig klønete.
Som i dag, da jeg skulle steame melken til kaffen min. Jeg vet jo at når jeg har en desiliter melk, kan den ikke stå mer enn et minutt i mikroen uten å koke over. Likevel skulle jeg bare løpe ned i kjelleren og hente klesvasken. Hva skjedde? Joda, melken kokte selvfølgelig over og det var melk utover hele mikrobølgeovnen.

Jeg er kjempe dårlig til å lese studie relatert materiale.
Det er alltid mye mer spennende å gjøre eller lese andre ting. Altså, muskelanatomiboken som er skrevet av skolen føles forferdelig kjedelig å lese i forhold til andre bøker. Derimot synes jeg det er kjempe spennende å lese andre teoribøker som ikke står på pensumboken som ‘Styrketrening i teori og praksis’, ‘Matrevolusjonen’ og ‘Muscle Antatomi’.

Andre ting jeg også gjør er å droppe trening selv om treningsplanen sier at det er en treningsdag. Spise en feit marsipangris (kun 5 kroner siden den går ut på dato!) midt på en søndag. Totalt mislykktes når jeg prøvde å lage sunn napoleonskake. Glemme en avtale jeg hadde med en venninne i går (takk for at du er tålmodig K).

Altså, jeg vet ikke helt om dere hang med på rablingen min i dag, men det jeg egentlig vil frem til er at du trenger ikke være perfekt for å være lykkelig.
Jeg er lille meg, med mine feil og mangler.
Ja, jeg kunne helt klart  blitt flinkere til å rydde etter meg, tenke litt lenger før jeg gjør ting, tenke mindre før jeg tar valg, lese litt mer skolerelatierte bøker, osv. Men jeg er fortsatt lykkelig. Og jeg vil si at min uperfeksjonisme (det er vel egentlig ikke et ord), gjør meg til den jeg er. Når det kommer til en ting jeg vet jeg er perfekt til, trolig den eneste tingen, så er det å være meg. Jeg er perfekt i å være Kristine. Resten får være som det er, jeg er lykkelig likevel.

Håper du får en gla’søndag med en god følelse innvendig :grin:
Ta vare på dagen.

Kristine

22 kommentarer
    1. John Norum:
      Kna du utdype denne litt mer?
      Jeg legger ut oppskrifter så og si hver dag, så jeg kommer nok ikke til å legge det ut noe særlig oftere.

    2. Det var faktisk ganske fint å lese dette! 🙂 Ikke fordi jeg ønsker at andre gjør feil, men fordi det er dette som gjør oss til mennesker. Ingen er “perfekte” og det er godt at alle er superwomen/supermen hele tiden. Jeg følte meg litt nedfor i dag, og da var det hyggelig å lese at du også gjør “feil” av og til, hehe. Det er jo ikke slik at man er en dårlig person bare fordi man ikke kommer seg på trening en dag, spiser litt mer enn man burde eller ikke fikk lest alle leksene sine. Tusen takk for at du er så flott, og for at du har en så fin blogg! Takk for alle tips du kommer med og for alle de fine smilene dine!!

    3. Hei. Du er veldig flink med mat. Gidder du oppdatere oppskriftsiden siden den noe oftere. Ikke ta dette feil, men det er ikke alltid så gøy for en 30år gammel mann som har løftet siden han er 17 å lese gjennom skriveriene til en ungjente. Veldig fin handleliste fra Sverigeturen. Kos deg.

    4. Kjempefin lesing Kristine! Det du skriver er såå sant! 😀 Perfekt er kjedelig, syns jeg! Man skal være seg selv, og med sine sjarmerende “feiler” 😉

    5. Synes dette var et ganske fint innlegg. Ingen er perfekt, og det er vel det som gjør oss til mennesker. 🙂

    6. Du virker virkelig som en godjente du, Kristine <3 Du er så absolutt en av mine få favorittbloggere. Mange gode klemmer til deg

    7. Jeg fikk en god følelse innvendig nå! Har hatt så dårlig samvittighet fordi jeg ikke har gjort noe fornuftig i dag og så kikker jeg innom bloggen din.. og som alltid klarer du å få meg til å smile! Tusen takk for at du er den 😀

    8. Jeg fikk en gla’søndag med en god følelse innvendig takket være dette innlegget 🙂

    9. Å så herlig Kristine! Supert med en påminnelse. Typisk noe de fleste av oss vet, men glemmer! Du framstår som en utrolig livsglad og takknemlig person- og du inspirerer til tusen. Takk!
      Klem fra fast leser 🙂

    10. Jeg tror de fleste kan tenke seg til at du også ikke er perfekt – slik som alle andre……

    11. Så utrolig fint inlegg Kristine! Det er nok endel som misforstår akkurat det der. Forskjellen.
      Så lenge man trives med seg selv, og lever slik man vil
      og trives best med- kan man vel si at livet er perfekt slik som det er.
      Feil, mangler eller andre ting, de hender- uansett om man er lykkelig eller ikke.
      Leser bloggen din hver eneste dag, og gleder meg til du kommer med nye inlegg.
      Du er en stor inspirasjon! Du er skjønn!
      God søndag videre.

    12. At du klarer å være deg selv gjør deg herlig og perfekt:) det vanskeligste i denne verden er jo nettop det! Du inspirerer:)

    13. ja denna likte jeg kristine. jeg måtte slutte å lese bloggen til toppgloggerne som fotballfrue fordi de er så himmla perfekte. jeg blir bare sittende å føle meg skikkelig dårlig etter å ha lest bloggen deres. de gjør aldri noe feil!!! takk for at du er ærlig og er et godt forbilde=)

    14. Hei. Den fluffen du lager med banan/bær og proteinpulver. Kan man få til
      et bra resultat uten proteinpulver, og evt erstatte med noe annet?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg